برگزاری ویژه برنامه «رهروان زیبنی» ویژه بانوان در بقاع متبرکه شاخص کرمانشاه

حجت الاسلام صالحی گفت: ویژه برنامه «رهروان زیبنی» ویژه بانوان مصادف با ۱۲ ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با توجه به سوگواره بصیرت عاشورایی و اجرای برنامه های مختلف آن، همایش رهروان زینبی برگزار می شود، گفت: این مراسم به صورت سراسری در روز دوازدهم ماه محرم الحرام همزمان با ورود کاروان امام حسین (ع) به شهر کوفه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان با هدف تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س)، تشریح خطبه آن حضرت در کوفه و برای تجدید بیعت با حضرت زینب (س) و تأسی به ایشان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به  هدف از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی ، خاطر نشان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه از جمله اهداف طرح بصیرت عاشورایی است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: برگزار مراسم سخنرانی و عزاداری ایام ماه محرم‌الحرام در بقاع متبرکه، اجرای مراسم لبیک یا حسین(ع)، تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اوایل ماه محرم با حضور هیئت‌های مذهبی برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غربیان در بقاع متبرکه از برنامه‌های شاخص طرح بصیرت عاشورایی است.

وی گفت: راه‌اندازی کاروان‌های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان، اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق و کمک‌های مردمی در بقاع متبرکه ،برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی که  پنجم محرم الحرام با حضور بانوان و نوزادان شیرخوار و عاشقان حسینی برگزار می‌شوداز دیگر برنامه ها خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی در پایان افزود: اوقاف در ایام محرم وصفر برنامه‌های متنوعی دارد، هدف از اعزام مبلغ، بصیرت عاشورایی، ترویج فرهنگ بصیرت، شهادت‌طلبی و عزت‌خواهی است.

کد خبر 1771916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha