برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان مسجدی در کرمانشاه

مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با همت کانون تخصصی خواهران بصیرت، کانون منتطران ظهور کنگاور و کانون تخصصی مشکات در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور اعضای کانون های مساجد استان کرمانشاه برگزار شد.

مُحَرَّمُ الحَرام یا مُحَرَّم اولین ماهِ سال، در تقویم هجری قمری است. این ماه را از آن جهت محرم نامیدند که در آن جنگ و غارت حرام بود لذا سوگواری محرم علاوه بر ابعاد مذهبی، ابعاد سیاسی و اجتماعی نیز دارد لذا سوگواری شیعیان ایران در ماه محرم همواره به صورت خودجوش بوده‌ است .

برگزاری مراسم سینه زنی و روضه خوانی کانون منتظران ظهور کنگاور

براساس این گزارش ، با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، کانون‌های فرهنگی هنری مسجد منتظران ظهور با تدارک ویژه‌برنامه‌های مختلف در قالب برگزاری مجالس حسینی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی ، محفل انس با قرآن اجرا می کند. 

برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان مسجدی در کرمانشاه

همچنین ،نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های مساجد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزارکننده برنامه هستند و از این راه عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان کربلا به نمایش می‌گذارند.

لازم بذکر است ، برگزاری محفل انس با قرآن ،قرائت زیارت عاشورا ، برگزاری مراسم سینه زنی و روضه خوانی  ، برگزاری ایستاه صلواتی ، توزیع شربت و نذورات از برنامه های شاخص کانون منتظران ظهور کنگاور است که در زینبیه روستای شورچه برگزار می شود.

برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان مسجدی در کرمانشاه

 قرائت زیارت عاشورا ‌و مرثیه سرایی خواهران کانون بصیرت

درادامه کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول برف آباد کانون بصیرت خواهران  اقدام به برگزاری مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان کردند .

همچنین ،کیفی‌سازی برنامه‌ها، معرفت‌افزایی، تقویت بنیه اعتقادی جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان، بیان فلسفه عاشورا، عبرت‌ها و بایدها و نبایدها و همچنین معرفی سیره علمی و عملی سیدالشهدا(علیه‌السلام) باید از اهداف اصلی برنامه‌های کانون‌ها در این ایام باشد.

آیین معنوی عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسن(ع) با سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا ‌و مرثیه سرایی و عرض ادب و ارادت عزاداران حسینی همراه بود.

برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان مسجدی در کرمانشاه

مراسم عزاداری ویژه بانوان در دهه اول محرم

با همت کانون تخصصی خواهران مشکات و کانون فرهنگی هنری راه کربلا، مراسم عزاداری ویژه بانوان همه روزه با هدف «جهاد تبیین» و احیای فریضتین «امر به معروف و نهی از منکر» برگزار می شود.

برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان مسجدی در کرمانشاه

از برنامه های این کانون در ماه محرم ،سخنرانی، گفتگوی چهره به چهره با محوریت پرسش و پاسخ، قرائت زیارت عاشورا و سینه زنی از بخش های مختلف این مراسم معنوی است که با حضور فعال بانوان مومن و متدین شهرک مهدیه در حسینیه مسجد امیرالمومنین(ع)است.

برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان مسجدی در کرمانشاه

کد خبر 1771919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha