«نقاب» در قفقاز شمالی جمهوری داغستان ممنوع شد

به دلایل امنیتی، زدن نقاب در قفقاز شمالی جمهوری داغستان ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العربی الجدید، به دنبال حملات تروریستی خونین در دو شهر محج قلعه و دربند واقع در جمهوری داغستان در ماه ژوئن، در شمال فققاز روسیه که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند، ممنوعیت زدن نقاب را آغاز کردند.

دار الافتاء جمهوری داغستان در ابتدا ممنوعیت موقت نقاب را اعلام کرده بود.

عبدالله سلیموف، نماینده مفتی داغستان گفت: بنا به درخواست وزارت سیاست قومی و امور ادیان به دلیل تهدیدات امنیتی این اقدام صورت می‌گیرد.

اداره دینی مسلمانان شرکس روسیه، اعلام کرد: شهر ما بعد از داغستان، نیز شامل ممنوعیت زدن نقاب شده است و تا زمانی که تهدیدات رفع نشود، این اقدامات ادامه دارد.

کی ریل سیمیونوف، یک کارشناس در شورای امور بین المللی روسیه که مسلمان شده است، گفت: مسلمانان روسیه به دلایل امنیتی از این  ممنوعیت حمایت خواهند کرد.

شورای علمای مجمع دینی مسلمانان روسیه نیز گفت: در شرایط کنونی داشتن نقاب قابل پذیرش نیست و ضمن اینکه بین حجاب و نقاب تفاوت وجود دارد و نقاب از شروط اسلام نیست.

پس از حملات ۲۳ ژوئن که منجر به کشته شدن حداقل ۲۲ نفر شد، گزارش‌ها حاکی از آن بود که یکی از افراد مسلح قصد فرار با نقاب را داشت.

شورای فتوا که نماینده مسلمانان داغستان است، گفت که این ممنوعیت «تا رفع تهدیدهای شناسایی شده و صدور فتوای جدید» اجرا خواهد شد. قوانین بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهای سابقاً در اتحاد جماهیر شوروی پوشیدن نقاب را ممنوع می‌کند.

کد خبر 1772073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha