برگزاری اجتماع عفاف و حجاب در مشهد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: طبق رسم هرساله، پنجشنبه ۲۱ تیرماه در حمایت از عفاف و حجاب و حمایت از کانون خانواده، ساعت ۱۶:۳۰ در میدان شهدا اجتماع باشکوه خانوادگی برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سلطانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد:یکی از موضوعات مهم در جامعه امروز مساله حجاب و عفاف است و روز ۲۱ تیرماه سالروز واقعه گوهرشاد و اعتراض مردم مشهد به کشف‌حجاب رضاخانی در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ نیز به همین دلیل در تقویم ملی و رسمی ایران، روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی افزود: مردم مؤمن و متدین مشهد در این روز به‌رهبری علامه بهلول گنابادی به میدان آمدند و در مسجد گوهرشاد تحصن کردند. وقتی رضاشاه متوجه این حرکت مردمی شد، دستور داد افرادی را که در مسجد گوهرشاد بودند، گلوله‌باران کنند که خوشبختانه مردم، شیخ بهلول را فراری دادند و دست شاه به ایشان نرسید.

وی با اشاره به لزوم گرامیداشت این روز تصریح کرد: این روز نباید فراموش شود و در راستای گرامیداشت آن، هرساله اجتماع باشکوهی به صورت خانوادگی برگزار می‌شود. لازم است مردم، قدردان عفت و پاکدامنی زنان باشند و مردم مؤمن مشهد در این همایش، حضور پرشوری داشته باشند.

حجت الاسلام سلطانی درخصوص برنامه راهپیمایی خانوادگی در روز عفاف و حجاب بیان کرد: طبق رسم هرساله، پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز در حمایت از عفاف و حجاب و حمایت از کانون خانواده، ساعت ۱۶:۳۰ در میدان شهدا اجتماع باشکوه خانوادگی برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: از ساعت ۱۷، برنامه‌ها که با ایام عزاداری اباعبدالله(ع) هم‌زمان شده است، آغاز خواهد شد؛ سپس به‌سمت بارگاه ملکوتی امام‌رضا(ع) حرکت می‌کنیم و در مسجد گوهرشاد که خاستگاه عفت، حیا و حجاب مردان و زنان مؤمنی است که در این زمینه به شهادت رسیدند، از سخنان آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مردم مشهد بهره‌مند می‌شویم و در پایان، قطع‌نامه با هدف گرامیداشت عفاف و حجاب قرائت خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1772097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha