ضرورت ایجاد جبهه مقاومت رسانه‌ای در مقابل امپریالیسم خبری جهان

محمدعلی دیم در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا گفت: در صدد آن هستیم تا یک خط و جبهه رسانه‌ای جدید در مقابل جریان رسانه‌ای امپریالیستی موجود در جهان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدعلی دیم، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران جهانی به همراه یعقوب اصلان و خانم اسراء کاراهندیباء از اعضای هیأت رئیسه این اتحادیه با حضور در خانه فرهنگ ایران با سید قاسم ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدعلی دیم با بیان اینکه اتحادیه روزنامه‌نگاران جهانی از سال ۲۰۱۹ با حکم مخصوص ریاست جمهوری ترکیه با هدف ایجاد یک جبهه جدید در فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای در ترکیه تشکیل شده است، گفت: هدف نخست و اصلی ما در فعالیت‌هایمان، کشورهای همسایه و آسیایی است تا به این طریق یک خط و جبهه رسانه‌ای جدید در مقابل جریان رسانه‌ای امپریالیستی موجود در جهان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دو دفتر اصلی این اتحادیه در آنکارا و استانبول به صورت دائمی در حال فعالیت هستند ادامه داد: اتحادیه ما متشکل از سه مجلس است که مجلس رسانه‌های محلی، مجلس رسانه‌های ملی و مجلس رسانه های بین‌المللی را شامل می‌شود. در هرکدام از این زیرمجموعه ها، اساتید و نخبگان مجرب این حوزه‌ها حضور دارند و تلاش می‌شود در هر کدام از این حوزه‌ها حمایت‌های لازم از خبرنگاران و فعالین مطبوعاتی به عمل آید.

محمدعلی دیم به هدف‌گذاری فعالیت‌های بین‌المللی از سوی این اتحادیه اشاره کرد و افزود: علاوه بر فعالیت‌های ملی و محلی در دوره اخیر، شروع به تقویت فعالیت‌های بین‌المللی کرده‌ایم که چندین سفر خارجی به کشورهای مختلف نخستین گام این تحرکات بود و پس از آن هم اکنون در ۷۳ کشور نمایندگان و یا دفاتری را در حال فعالیت داریم که اصلی ترین وظیفه آنها تلاش برای ایجاد یک شبکه انسانی از خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای در سطح جهان است.

رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران جهانی با اشاره به اهمیت و جایگاه ایران در منظومه فعالیتی این تشکیلات از تمایل و تلاش‌های این اتحادیه برای حضور در ایران و همکاری با خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای ایرانی خبر داد.

ضرورت ایجاد جبهه مقاومت رسانه‌ای در مقابل امپریالیسم خبری جهان

وی افزود: با توجه به اینکه طی ماه‌های آینده اتحادیه یک نشست بین‌المللی در شهر وان در نزدیکی مرز ایران برگزار خواهد کرد، علاقه‌مندیم به شهر تبریز نیز سفر کرده و با همتایان خود در این شهر دیدار داشته باشیم.

ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ترکیه نیز در سخنانی، گفت: در صورت ارائه نشان دادن حقایق، امکان فهم حقیقت ملت‌های منطقه و ارتباط واقعی و سازنده میان ملت‌ها فراهم می‌شود. از این رو فعالیتی که مجموعه شما با هدف ایجاد شبکه‌ای انسانی از عناصر حرفه‌ای و مستقل برای ارائه چهره حقیقی ملت ترکیه و ملت‌های منطقه انجام می‌دهد، بسیار راهبردی و سازنده است.

وی با استقبال از تمایل این اتحادیه برای افزایش و تعمیق همکاری‌های خود با ایران تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی با توجه به رسالت جهان اندیشانه‌ای که برای خود تعریف کرده است، روی گشاده‌ای به هرگونه فعالیت رسانه‌ای مستقل و فارغ از تمایلات امپریالیستی جهان غرب خواهد داشت.

ناظمی برای حضور اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران جهانی در ایران به ویژه شهر تبریز و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشترک میان خبرنگاران ایرانی و ترک استقبال کرد.

شایان ذکر است، یک نسخه از مجله منتشره این انجمن با محوریت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی به رایزن فرهنگی کشورمان اهدا شد

کد خبر 1772153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha