برگزاری ۸۵۰۰ همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور جهان

منافی‌پور در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی، گفت: بیش از ۸۵۰۰ جلسه همایش شیرخوارگان حسینی جمعه، ۲۲ تیر در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، داود منافی پور در نشست خبری همایش شیرخوارگان حسینی توضیحاتی را در خصوص سابقه برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی بیان کرد و گفت: ۲۱ سال پیش ما در مهدیه تهران اولین جلسه شیرخوارگان را برگزار کنیم و آن زمان شاید کسی باور نمی کرد که به ۸۵۰۰ جلسه برسیم. اما طبق مهندسی توسعه باید به حداقل به ۱۵ هزار جلسه برسم. ما با مظلومیت حضرت علی اصغر  علیه السلام به لطف و عنایت الهی توانستیم بر ذهن و زبان انسان‌ها این سوال را ایجاد کنیم که: به کدامین گناه کشته شد؟!
ما شاید با دست گرفتن موضوع مظلومیت حضرت علی اصغر علیه السلام به بالاترین قله رسانه می‌توانیم دست پیدا کنیم.


وی افزود: اگر به این توفیق الهی دست یافتیم و به این صحنه جهانی راه پیدا کردیم اسبابی داشت و از آن جمله اسباب یک رنگ بودن و یک زمان بودن و یک شعار بودن در این جلسات است. پس بانوان به صحنه آمدند و اولین هیئت عزاداری بانوان در جهان را به راه انداختند. 


وی افزود: مادران در این مراسم فرزند خود را نذر یاری امام می‌کنند و جالب است بدانید این مورد در مذاهب دیگر هم وجود دارد و در لبنان و کشورهای دیگر  هم این مراسم برپاست.حتی در حسینیه حزب الله بیروت برخی مادران مسیحی فرزندان خود را نذر یاری منجی کردند.


منافی پور یادآور شد: حضور بی نظیر بانوان به همراه نوزادان در این مراسم هنوز در اولین قدم است و با توفیق الهی ما باید این رقم ۸۵۰۰ را افزایش دهیم تا هر کسی که مادر است بتواند در این مراسم حضور پیدا کند.


وی افزود: در همان سالی که این مراسم آغاز شد اربعین نیز به راه افتاد و اربعین نیز در حقیقت مختص بانوان  است. و گویا قرار است زن مظلومیت کربلا را به دنیا معرفی کند... بله برای برخی درک این موضوع سخت است اما حقیقت دارد.نقطه عطف این حرکت جهانی شیرخوارگان، حضور مادر و "نذر" کردن اوست که هم دوست را به هیجان می آورد و هم دشمن را می‌ترساند و این مادر بعد از نذر عهده دار یک تربیت جدی می شود و اینجا تربیت یک سرباز ظهور آغاز می‌شود. میلیونها نفر در این سال‌ها نذر یاری امام شدند بطوری که دشمنان و صهیونیستها گفتند که اینها پادگان منجی آخرالزمان را راه اندازی کردند.


دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام یادآور شد: سیدالشهدا فقط برای من و شمای شیعه نیست در ادعیه آمده خطاب به امام حسین سلام بر تویی که در انجیل شریکی... یعنی سیدالشهدا برای همه ادیان و مذاهب است. سیدالشهدا(ع) فقط برای گریه کردن یا فقط برای حاجت گرفتن نیست. او خود گفت که آمده ام دنیای شما را اصلاح کنم...او برای نجات خلق آمد چون حق بود ‌و به حق گراییده بود... باید برای او گریست چون تمام فطرت ها بر او می‌گریند.  


وی در ادامه افزود: علت گسترش این حرکت، رویکرد نمادی آن بوده و حضور مادر و کودک از جمله این نماد است. فقط در ایران  ۶۴۸۰ نقطه  مراسم برگزار می‌شود و البته این فقط آمار مراسم هایی ست که ما اطلاع داریم و درصد زیادی از ما پنهان است. بیشترین جلسات در استان فارس با ۸۰۰، جلسه، مازندران ۷۵۰ جلسه، اصفهان ۴۲۰ جلسه، یزد ۴۵۰ جلسه است. همچنین در امامزاده ها و بقاع متبرکه، این مراسم برگزار می شود.

منافی پور با اشاره به کشورهای خارجی برگزار کننده این مراسم عنوان کرد: در پاکستان بیش از ۴۰۰ جلسه برگزار می شود .ما باید به بیش از ۲۵ هزار جلسه برسیم. عرض کنم که ما بررسی کردیم که فقط در هند امکان گرفتن بیش از ۸۰۰۰ جلسه وجود دارد که نیاز به برنامه ریزی و معرفی دارد.


منافی پور در ادامه به عدم همکاری صدا و سیما و توقف چند ساله پخش تیزرها و تبلیغات این همایش از سیما اشاره کرد: بنای گلایه نیست اما با وجود این که صدا و سیما هیچ کمکی نمی‌کند و پخش تیزرها متوقف است ما حرکتمان متوقف نمی‌شود و مردم حضور گسترده در این همایش دارند. 


داود منافی پور در ادامه در خصوص موضوع پیراهن امام حسین هم مواردی را بیان کرد:  همانطور که مستحضرید بنده چند سال است که به موضوع پیراهن امام حسین پرداخته ام و برای تبیین این موضوع سه اجلاس نخبگان منابر شیعه برگزار شد. اجلاس اول با حضور ۸۰۰ نفر و در حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار شد. اجلاس دوم در قم و با حضور ۵۰۰ نفر و اجلاس سوم  نیز در کربلای معلی و با حضور حدود ۵۰۰ نفر از نخبگان مختلف از جمله نخبگان حوزه های هنری برگزار شد.

منافی پور در ادامه با توضیح بحث مهم نماد در شیعه افزودند: جنگ حق و باطل از ابتدای خلقت آغاز شد و از ابتدا این دوگروه مقابل هم بودند ، اگر این دو جریان با نماد و تصویر به صحنه بیاید، می‌تواند اذهان بشری را به خود جلب کند وگرنه نمی‌تواند. نخبگان شیعه نیز باید بدانند که قبض بشر و حتی رسالت انبیا با نماد است و شیطان از همان ابتدا در مقابل نماد لااله الا الله ، الهه سازی  های مختلفی همچون الله خورشید، ماه انجام داد. یک از این نمادهای ساخت دست شیطان صلیب است.

وی ادامه داد: شیطان فهمید که باید در مقابل سیدالشهدا(ع) نماد بسازد و این نماد صلیب کار خود را کرد و هنوز عده ای هستند که برای حضرت مسیح و مصائب او عزاداری می‌کنند. در چین کمونیست برای یک میلیارد انسان ستاره خوشبختی درست کردند و اژدهایی را به عنوان نماد خوش بختی معرفی کردند. اژدهایی که ذاتا از دهانش آتش خارج می شود را حالا با روی لبخندش نشان می‌دهند و فرزندانشان القا می کنند باید از او حوائج بخواهند.

وی در ادامه مضمون روایت موثقی را از امیرالمؤمنین علیه السلام بیان کرد که می فرمایند: با این پیراهن توبه آدم قبول شد، یوسف به یعقوب بازگشت و.... و همه انبیا با این پیراهن نجات پیدا کردند مثل حضرت یونس علیه السلام.این پیراهن به کربلا آمد و ۳ روز قبل از شهادت حضرت زینب به ایشان داده شد تا به حسین بن علی (ع)دهند و حضرت در روز عاشورا این پیراهن را به تن کردند و این پیراهن طبق روایات نهایتا به دست امام زمان می رسد و حضرت با این پیراهن قیام میکنند و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها !این پیراهن را در قیامت به عنوان نشانه اقامه انتقام بلند می‌کنند.پس اگر شیعه به این نماد که قلب تپنده عاشوراست نپردازد دستش خالی است. منافی پور در پایان نیز در خصوص برگزاری سوگواره بین المللی سفینه النجاه افزود:  سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع پیراهن معظم سیدالشهدا ست و در ۳ بخش علمی هنری و ادبی برگزار شده و علاقه مندان تا ۲۰ محرم فرصت دارند در این سوگواره که با محوریت پیراهن معظم امام حسین علیه السلام شرکت کنند و آثارشان را به Al-nejat.com ارسال کنند.


دبیر سوگواره بین المللی سفینه النجاة در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص جزئیات برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در تهران، پاسخ داد: در استان تهران بیش از ۳۰۰ جلسه برگزار می شود و لباس های این جلسات را همچون جلسات خارج از کشور و.... تامین می‌کنیم.  اما ما در مصلی تهران مراسم نداریم و مصلی تهران ما را که متولی برگزاری این مراسم در ایران و دیگر کشورها بودیم، منع کردند!

کد خبر 1772228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha