مسابقه فرهنگی «دُرّ زرین» در شهرستان ایجرود برگزار می‌شود

مسابقه "دُرّ زرین" ویژه بانوان و دختران به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان ایجرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، احسان پیشکاری، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در خصوص برگزاری این مسابقه فرهنگی، گفت:  عفاف و حجاب یکی از موضوعات مهمی است که رهبری(مدظله العالی) مکررا  به این موضوع تاکید فراوان داشته اند.


وی ادامه داد: بدون شک پرداختن به این مهم و الگوگیری از فرهنگ ناب فاطمی از ضرورت‌های فکری و فرهنگی جامعه بوده و از نمادهای اصلی دینداری و پایبندی به ارزش‌های الهی در جامعه محسوب می شود.


پیشکاری تصریح کرد: رعایت عفاف و حجاب در جامعه سبب تقویت ایمان و حفظ بنیاد خانواده ها می‌شود. 


این مسئول افزود: با توجه به تلاش دشمن برای تضعیف این مهم در جامعه همه باید در شرایط کنونی کشور  بیش از گذشته در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب گام‌های موثری برداریم.


وی گفت: فلسفه حجاب با استناد به سوره احزاب نوعی علامت ، نشانه و راهنمای راه حقیقت و کمال بوده و مهمترین فلسفه حجاب اعلام "خط فکری و خط اعتقادی" است که اجازه تعرض به حقوق و کرامت خود را به دیگران نمی‌دهد.


پیشکاری تأکید کرد: نگاه انقلاب اسلامی به زن یک نگاه فاخر بوده و جایگاه زن در اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی یک جایگاه بسیار ارزشمند، برآمده از الگوگیری از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است.


وی اظهار کرد: این مسابقه با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان شهرستان برگزار می شود، لذا علاقمندان می‌توانند یک اثر از 4 محور (دلنوشته- خاطره نویسی- شعر و داستان کوتاه) را انتخاب و تنظیم و با قید مشخصات کامل تا 27 تیرماه سالجاری به دبیرخانه  مسابقه ارسال نمایند.


گفتنی است به چهار اثر برگزیده جوایز نفیسی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، اهداء خواهد شد.

کد خبر 1772372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha