همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۸ نقطه شاخص استان مرکزی برگزار می شود

طباطبایی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۵۸ نقطه شاخص استان مرکزی برگزار می شود.

سید علی طباطبایی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هر ساله در اولین جمعه ماه محرم همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و همچنین در استان مرکزی برگزار می شود.

مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، افزود: این مراسم با حضور کودکان شیرخوار در آغوش مادران، به یاد طفل صغیر اباعبدالله الحسین علیه السلام، حضرت علی اصغر(ع) باب الحوائج تشکیل و به ذکر مصائب و عزاداری می پردازند.


وی با بیان اینکه این مراسم در ۸۵۰۰نقطه ایران، ۴۵ کشور و در ۵۸ نقطه استان مرکزی انجام می شود، ادامه داد: مادران در این مراسم با سبزپوشاندن اطفال خود به همراه سربند یا صاحب الزمان(عج)، یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع) و یا زینب(س)، فرزندان خود را بیمه ائمه اطهار(ع)  و در لشگر سربازان اسلام حاضر می نمایند.
این مقام مسئول اظهار داشت: مادران با قرائت نذرنامه، فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت ولیعصر(عج) می کنند.


مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، با بیان اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی از ساعت ۹ صبح در نقاط مختلف برگزار می شود، ادامه داد: در شهر اراک نیز این مراسم از ساعت ۹ صبح در مسجد و مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار خواهد شد و درب های مصلا از ساعت ۸ صبح باز خواهد بود.


طباطبایی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این مراسم از بیانات حجت الاسلام تاج آبادی و مداحی حاج محمد قاسمی و کربلایی حسین عقیلی بهره مند می شوند، اظهار داشت: موضوعات سخنرانی و رویکرد همایش امسال، فرزند آوری و خانواده اسلامی، حجاب و عفاف فاطمی و زینبی، فرزندان عاشورایی و کودکان مظلوم غزه خواهد بود.


وی با بیان اینکه لباس تبرکی شیرخوارگان همایش در ابتدای مراسم در بین شیرخوارگان در مصلا توزیع می گردد، ادامه داد: لباس تبرکی شیرخوارگان در مراسم هیات حسینه اعظم حضرت علی اصغر(ع) در ساعت ۲۰:۳۰ واقع در میدان شورای اراک توزیع خواهد شد.

کد خبر 1772400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha