استاندار الخلیل: حمله به مسجد ابراهیمی، تلاش برای یهودی سازی آن است

استاندار الخلیل با محکوم کردن حمله امروز نیروهای صهیونیستی به مسجد ابراهیمی گفت: مسدود کردن منطقه صحن مسجد و قدم گذاشتن بر پشت بام آن تلاش برای یهودی سازی مسجد ابراهیمی و تغییر ماهیت آن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معا، درپی حمله امروز (پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳) به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل، «خالد دودین» استاندار الخلیل حمله آشکار و خطرناک به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل را محکوم کرد، جایی که نیروهای اشغالگر اسرائیل جرأت کردند بامداد امروز از قسمت اشغالی به پشت بام رو باز از صحن مسجد ابراهیمی حمله کنند.

وی گفت: تغییر خطرناکی در ویژگی های مسجد ابراهیمی ایجاد  شده و نقض حرمت این مکان شده است که بخشی از یک سلسله نقض های مستمر اسرائیلی‌ها در سراسر این استان از جمله شهر قدیمی و مسجد ابراهیمی به شمار می آید.

 دودین تاکید کرد که این حمله به منزله تعرض جدی به بناهای مسجد ابراهیمی، تحریک احساسات مسلمانان و حمله به آزادی عبادتی دراین مکان ات که تهدیدی برای تشدید اوضاع در این استان است.

استاندار الخلیل از نهادهای بین المللی حقوق بشر و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خواست برای جلوگیری از این تخلفات اقدامی انجام دهند و مسئولیت خود را در برابر این مسئله که مسجد ابراهیمی در فهرست میراث جهانی قرار دارد، بپذیرند.

کد خبر 1772401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha