ماموریت مهم رییس جمهور پاشیدن بذر امید در جامعه است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: دشمن به دنبال این است تا امید را از جامعه بگیرد بنابراین از ماموریت های مهم رییس جمهور و دولت آینده این است که بذر امید را در جامعه بپاشد و مردم با امیدواری بیشتر ان شاء الله پای انقلاب بایستند و از انقلاب حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در جمعه هفته گذشته با حضور در پای صندوق های رای حماسه دیگری خلق کردند.
امام جمعه جیرفت افزود: ملت ایران با حضور در انتخابات بار دیگر بصیرت، تعهد، ولایی بودن و دوستدار ایران و تعلق خاطر داشتن به این مرز و بوم و آینده کشور را به رخ جهانیان کشاندند.
وی ابراز کرد: مردم با حضور حماسی در دو جمعه، بیش از ۵۵ میلیون رای به صندوق های رای ریختند و جهانیان را مبهوت بصیرت و اقدام حماسی خود کردند به طوری که همچنان سیاسیون جهان در حال تجزیه و تحلیل این حضور پرشور امت همیشه در صحنه و سرافراز هستند.
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: در حقیقت پیروز واقعی این انتخابات شما ملت عزیز و سرافراز ایران اسلامی هستید که باید به شما تبریک و آفرین گفت و بعد هم به رییس جمهور منتخب پزشکیان و برای او هم آروزی توفیق و موفقیت داریم.
خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: رییس جمهور منتخب باید با کمک مردم و با همفکری و وحدت سایر قوا بتواند در اداره این کشور و همچنین به وعده هایی که داده عمل کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در امور اجرایی و اداری به خوبی اداره کند.
وی بیان کرد: جلیلی رقیب پزشکیان هم در انتخابات توانست با جلب اعتماد مردم ۱۴ میلیون رای کسب کند این اعتماد یک سرمایه بسیار بزرگی است و اجر ایشان و هوادارانش در پیش خداوند محفوظ می ماند.
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: ما کار را برای تکلیف انجام می دهیم نتیجه در دست ما نیست و کار برای خدا همیشه نزد خدا محفوظ است و چه آن نامزد به لحاظ ظاهری برنده شود یا نشود مهم این است که همه در این امر مقدس سیاسی شرکت داشتید و بر شور و رقابت انتخابات افزودید و این جای تقدیر و تشکر از نامزدها، هواداران، ستادها و مردم دارد.
امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم بزودی روی کار خواهد آمد و آن وظیفه ای که بر عهده دارد به خوبی انجام می دهد امروز ما با جنگ ترکیبی دشمن مواجه هستیم که در مقابله با این جنگ پیچیده و همه جانبه ترکیبی، ابزار دیگری جزء امید وجود ندارد.
وی تصریح کرد: برای مقابله با تحریف و تحریم که از حربه های دشمن است ما باید از مقوله امید استفاده کنیم چون هدف از تحریف، تحریم و فشارهای اقتصادی این است که امت ایران اسلامی به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به آینده خودشان ناامید شوند.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: دشمن به دنبال این است تا امید را از جامعه بگیرد بنابراین از ماموریت های مهم رییس جمهور و دولت آینده این است که بذر امید را در جامعه بپاشد و مردم با امیدواری بیشتر ان شاء الله پای انقلاب بایستند و از انقلاب حمایت کنند.
خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: استفاده از نظرات و مشورت صاحب نظران و تشکیل حکومت علوی یکی از وعده های پزشکیان رییس جمهور منتخب بود امیدواریم ایشان در این ماموریت ها موفق شوند و با آن شاخصه هایی که در دوران انتخابات وعده دادند بتوانند کشور را به رشد اقتصادی و همه جانبه برسانند.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به کاندیدای ریاست جمهوری، یادآور شد: ایشان فرمودند؛ برای انتخاب دولت و کارگزاران نظامی که مربوط به هیئت اجرایی هست رییس جمهور آینده باید از افراد پاک دست، با بصیرت، مومن، افرادی که نسبت به انقلاب و اسلام زاویه ندارند افرادی که آن دیدشان نسبت به دشمن و آمریکا واضح و روشن است اهل مقامت و ایستادگی هستند.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: تامین اجتماعی نقش مهمی در زندگی همه ما دارد بنابراین کارفرمایان، کارگران، صاحبان معادن و تجار کمک کنند تا تامین اجتماعی رونق بگیرد و پیشرفت کند.
امام جمعه جیرفت افزود: طبق شنیده ها بسیاری از شرکت ها و معادن لیست بیمه خودشان را به سایر شهرستان ها و استان های حتی دور دست ارسال می کنند اما عقل و منطق حکم می کند که لیست بیمه کارگران، نیروها و کارکنان خودشان را به حساب تامین اجتماعی جیرفت واریز کنند تا مردم منطقه از مزایای آن برخوردار شوند پس باید از ارسال لیست به سایر شهرستان ها و استان ها ممانعت شود.
وی ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر زبانی را همگی باید جدی بگیریم بسیار تأثیرگذار، مهم و ارزشمند است.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: از اداره آب و فاضلاب و برق می خواهیم که سعی کنند تا مردم در این هوای گرم از نعمت آب و برق استفاده کنند.
وی تاکید کرد: هم مدیریت مدیران این ادارات و هم مدیریت مصرف کنندگان و مردم در این هوای گرم باعث صرفه جویی در این حامل های انرژی می شود.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: شما مردم باید مصرف آب و برق را مدیریت کنید اگر می توانید لحظاتی دقایقی وسایل پر مصرف را خاموش کنید تا دچار خاموشی نشویم و در این عمل خیر کمک به دیگران هم شما سهیم خواهید بود.
امام جمعه جیرفت عنوان کرد: مردم محلات کلرود و کهوروئیه گله مند هستند از این که در شبانه روز ساعاتی آب و برق آنها قطع می شود که باید مدیران ادارات آب و فاضلاب و برق این مهم را بررسی کنند تا این قطعی ها کم یا برطرف شوند.
وی با آرزوی قبولی عزاداری ها در ایام ماه محرم، گفت: عزاداری ها با شور و حضور پررنگ مردم برگزار می شود اما باید مسائل بهداشتی در این مراسم رعایت شود بنابراین موکب داران از سد معبر و ایجاد ترافیک خودداری کنند.

کد خبر 1772476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha