رئیس جمهور منتخب در راستای منافع انقلاب، مردم و کشور حرکت کند

امام جمعه شهر یاسوج گفت: باید رئیس جمهور منتخب در راستای منافع اسلام، انقلاب، مردم و سرزمین به صورت شایسته انجام وظیفه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام حسین (ع) می‌فرماید «اگر کسی رضایت مردم را طلب کند اما در مقابل خشم و غضب خدا باشد، یعنی مردم چیزی بخواهند که بر خلاف نظر خدا است، خداوند چنین شخصی را به مردم واگذار می‌کند».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسان‌های مومن وکیل آنها خدا بوده و امورات چنین اشخاصی تحت مدیریت الهی است.

وی با اشاره به اینکه اگر خواسته مردم طبق موازین شرع و خداوند باشد باید اجرا شود، افزود: اگر کسی به دستورات الهی توجهی نداشته باشد این در مسیر شیطان و طاغوت بوده و مورد رضایت خداوند نیست.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه مسائل باید تحت حکومت الله و احکام الهی باشد، ادامه داد: احکام اسلام از قبل وجود داشته نه اینکه جدید تعریف شده باشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرهنگ‌های خرافی و غلط باید برداشته شود، بیان کرد: باید به احکام و فرامین الهی توجه لازم را داشته باشیم.

وی صله رحم را دارای تاثیر بسیاری در آرامش روحی و روانی خانواده و جامعه دانست و افزود: صله رحم در تاخیر اجل، طولانی کردن عمر و همچنین توسعه رزق روزی بسیار مهم است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه شیعه اهل بیت (ع) اهل دروغ، دغل بازی و خیانت نیست، یادآور شد: امام حسین (ع) فرمود «شیعیان ما کسانی هستند که از مکر، نیرنگ و خیانت پاک هستند».

خطیب نماز جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) می‌فرماید «علم الکتاب نزد ما اهل بیت است و ما اهل سر الهی هستیم».

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان در سایه تقوا به مقام انسانی، سعادت دنیا و بهشت خدا دست می‌یابد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان بدون تقوا به سعادت نخواهد رسید، اظهار کرد: انسان نباید با کسی که نظام هستی از او بوده، مخالفت داشته باشد که این دیوانگی است.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه کسی با مخالفت با خداوند راه به جایی نمی‌برد، ادامه داد: اگر هم کسی با مخالفت با خداوند به جایی رسید، این یک دام بوده و باید مراقب باشیم.

وی از حضور حماسی مردم کشورمان به ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ریاست جمهوری تقدیر و تشکر کرد و گفت: صحنه انتخابات یک وظیفه شرعی، ملی، سیاسی و اجتماعی بود که مردم استان به نحو شایسته‌ای این وظیفه را انجام دادند.

آیت الله حسینی مشارکت حدود ۶۵ درصدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و افزود: هرچند مشارکت مثل انتخابات‌های گذشته نبود، اما نسبت به کل کشور مشارکت بالایی بود و مردم ما به فرمان مقام معظم رهبری، این وظیفه را انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج از همه عوامل برگزاری انتخابات نیز تشکر کرد و ادامه داد: ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای وی، باید رئیس جمهور منتخب در راستای منافع اسلام، انقلاب، مردم و سرزمین به صورت شایسته انجام وظیفه داشته باشد، زیرا یک مسئولیت بزرگ و خطیری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور عادی نبوده و دنیایی از استعمار و استکبار در یک طرف و جبهه گسترده‌ای از مقاومت به فرماندهی نظام جمهوری اسلامی در طرف دیگر قرار دارد، رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی دارای جایگاه بزرگی است و باید به طور شایسته این مدیریت و جایگاه شایسته برای خدمت به اسلام و انقلاب انجام گیرد.

آیت الله حسینی به نزدیکی تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: فلسفه قیام عاشورا، دفاع از ارزش‌های الهی و دینی بود و امام حسین (ع) برای این موضوع به میدان جنگ و مبارزه آمد.

امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: اگر ارزش‌های دینی، قرآن و اسلام در میدان نبود، امام حسین علیه السلام، اهل بیت و یاران به میدان نمی‌آمدند.

وی حادثه عاشورا را تاریخی، غم انگیز و مصیبت بار دانست که تاکنون در تاریخ بشر اتفاق نیفتاده و اظهار کرد: این نشان می‌دهد که امام حسین (ع) برای موضوعی ارزشمند، ماندگار و هدفی الهی به میدان مبارزه آمد تا از دین خدا دفاع کند.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه بنی امیه اعتقادی به دین و مذهب نداشتند، خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) با خون خود اسلام را زنده کرد.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه هر قطره اشک برای سیدالشهدا (ع) در می‌شود و خداوند قیمت آن را می‌داند، گفت: وقتی انسان می‌گرید برای وی امید یجاد می‌شود و مثل عبادت و اشک ریختن برای خداوند است.

کد خبر 1772484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha