قرارگاه شهید آوینی پای کار تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

حجت الاسلام سید احمد حسینی گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین در عرصه های مختلف است بنابراین قرارگاه شهید آوینی جنوب کرمان در این راستا برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت پای کار آمد و مستند شهید طیاری ساخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز نشست برنامه ریزی مراسم رونمایی از مستند شهید طیاری در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.
حجت الاسلام سید احمد حسینی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مخصوصا شهیدان حاج قاسم سلیمانی و طیاری، گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین در عرصه های مختلف است بنابراین قرارگاه شهید آوینی جنوب کرمان در این راستا برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت پای کار آمد و مستند شهید طیاری ساخته شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: متاسفانه تاکنون در جنوب کرمان آن طور که باید و شاید ۸ سال دفاع مقدس برای نسل نوجوان و جوان تبیین نشده است ما در جنوب کرمان شهدایی داریم که در رشادت و ایثار در رده شهیدان باکری و همت هستند و در جبهه ها حماسه ها آفریدند اما ناشناخته مانده اند.
وی ابزار هنر راهی برای انتقال مفاهیم ارزش ها به نسل نوجوان و جوان است، اظهار کرد: با استفاده از ابزار هنر باید شهیدان مخصوصا سرداران شهید جنوب کرمان را به نسل های جدید معرفی کرد.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف زندگی سردار شهید مهدی طیاری، حماسه ها و رشادت های او مایه افتخار است و در جنوب کرمان شهدایی داریم که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و نثار انقلاب و نظام مقدس جمهوری کردند و شهدا هیچ وقت خود را از امام راحل و رهبری جدا ندانستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: هر چقدر ما برای شهدا کار کنیم جبران حتی یک ثانیه ایثار و رشادت های شهدا در شب های سخت عملیات ها نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارها، احیای خرده فرهنگ ها است و یکی از خرده فرهنگ هایی که باید احیا شود، فرهنگ شهید و شهادت است.

کد خبر 1772797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha