توانمندسازی طلاب در حوزه جهاد تبیین در دوره «فانوس»

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: یکی از دوره‌های آموزشی که برای توانمندسازی طلاب در حوزه جهاد تببین برگزار شده دوره «فانوس» است.

حجت‌الاسلام محمدعلی مقدادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: جهاد تبیین در طول تاریخ وظیفه اول ائمه و پیامبران بوده است. در واقعه کربلا تبیین حضرت زینب(س) و زین العابدین (ع) برای قیام عاشورا باعث شد تا نام و یاد اباعبدالله (ع) تا هزاران سال بعد و تا به امروز زنده بماند.

وی با بیان اینکه تداوم این راه وظیفه همه طلاب و مبلغان را، مضاعف خواهد کرد افزود: یکی از دوره‌های آموزشی که برای توانمندسازی طلاب در حوزه جهاد تببین برگزار شده دوره «فانوس» است.

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: این دوره در قالب کارگاه‌های مهارتی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان به‌صورت حضوری ویژه طلاب برادر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محتوای دوره اول کلیات جهاد تبیین شامل حرکت عمومی و مراحل انقلاب، دشمن شناسی و جنگ شناختی و محورهای جهاد تبیین شامل نقش مردم در انقلاب، دستاوردها و عملکرد دولت و مجلس وسرفصل بعدی تدریس مهارت‌های تبیین شامل فن بیان، چهره‌به‌چهره و فن رثاء است. 

حجت الاسلام مقدادی گفت: مهلت ثبت‌نام در این دوره از ۲۷ تیر تا ۵ مرداد  زمان برگزاری دوره ۶ مرداد لغایت ۱۸ مرداد است و علاقه مندان باید برای ثبت‌نام از طریق پورتال حوزه اقدام کنند. 

اعزام ۲هزار ۸۹۶ مبلغ درمحرم

وی با اشاره به فعالیت های حوزه برای ایام مجرم تصریح کرد: در ایام دهه اول محرم مبلغان و مبلغات به مجموعه‌هایی از جمله زندان‌ها، بیمارستان‌ها و مجموعه‌هایی تحت نظارت اداره بهزیستی اعزام شد و مبلغان در راستای تبیین اهداف بلند امام حسین(ع) و تبیین احکام و مبانی ارزشی اسلام نسبت به پوشش برنامه‌ها و پاسخگویی به شبهات اقدام نمودند.

مدیر تبلیغ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد:  در این ایام بیش از ۲۸۹۶ مبلغ و ۱۶۳ گروه جهادی تبلیغی در دهه اول محرم مشغول به فعالیت‌های تبلیغی بودند.

وی یادآور شد: همچنین خطباء و برادران و خواهران مبلغ در طول ماه محرم و صفر در راستای تبیین آموزه‌های اسلامی و تبیین معارف اسلامی و نیز پاسخگویی به شبهات آحاد مردم به‌ویژه جوانان در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و... مشغول به انجام فعالیت‌های تبلیغی هستند.

پایان پیام/

کد خبر 1773305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha