جامعه ایمانی نباید به طاغوت تمایل پیدا کند

آیت الله شعبانی گفت: جامعه ایمانی نباید به طاغوت تمایل پیدا کند و افراد به ظاهر متدین در آن دوران به امام حسین(ع) می‌گفتند حضرت نباید وارد سیاست شود.

 به گزارش خبرنگار شبستان، از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی، امروز ۲۹ تیر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان  ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان  گفت: در زیارت نامه ابی عبد الله یک سری ویژگی برای امام حسین(ع) مطرح شده که  یکی از ویژگیهای برجسته برای کسانی که می خواهند مسیرشان مسیر و سلوک حسینی باشند  نترسیدن از سرزنشها و مقاومت در مسیر حق است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با بیان اینکه زبان حضرت زینب(س) گویا بود و در برابر  سرزنش ها  کم نیاورد افزود: زینب کبری بعد از سخنرانی خودش در کاخ یزید آبروی بنی امیه را برد و این همان ویژگی حق طلبی و نترسیدن و مقاومت در مسیر حق است

 وی افزود: تفاوت امام حسین(ع) با متدینین آن دوران در این بود که حضرت معتقد بودند عبادت خدا بدون اجتناب از طاغوت تکمیل نمی‌شود.

 شعبانی تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) معتقد بودند در برابر طغیان‌گر باید مقاومت کرد و جامعه ایمانی نباید به طاغوت تمایل پیدا کند و افراد به ظاهر متدین در آن دوران به امام حسین(ع) می‌گفتند حضرت نباید وارد سیاست شود.

امام جمعه همدان ضمن تقدیر  با تاکید بر اینکه مسئولی که اهل تقوا باشد حایه سازی نمیکند و به دنبال خدمت به مردم است افزود: با توجه به نزدیک شدن به مراسم تحلیف ریاست جمهور و به کار آمدن دولت چهاردهم  تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه از انتخاب افراد با وابستگی حزبی و جناحی پرهیز کند.

 وی با بیان اینکه امروز بیش از هر چیز در کشور نیازمند وحدت و همدلی هستم گفت:همان طور که صبحت از وفاق مطرح شده، امیدواریم در عمل نیز این مهم را شاهد باشیم.

شعبانی افزود: کسی که کار بلد و متخصص است، مستحق پذیرش مسئولیت است و کارآمدی و امین بودن شاخصه‌هایی است که در اسلام مطرح شده  و ملاک و شاخص در انتخاب نیرو همان است که حضرت امیر(ع) فرمودند نه برخی مسائل مطرح شده  و این توصیه امام علی(ع) است که در انتخاب نیرو شفاعت و توصیه را قبول نکن مگر در مورد افراد امین و کارآمد باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید از پدیده شوم سیاسی تقدم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها و تقدم حزب بازی بر شایستگی پرهیز شود تصریح کرد: مسئول باید امین، نسبت به جان، مال، فرهنگ و اعتقادات مردم باشد و باور مسئول باید این باشد که میز مسئولیت، امانت در نزد او برای خدمت به مردم است.

خطیب جمعه همدان  اضافه کرد: در انتخاب افراد باید به گذشته او نگاه کرد، سطح زندگی و میزان باورهای او به آرمان‌ها و اعتقادات مورد توجه باشد.

 شعبانی با اشاره به جنایات اسرائیل و کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه و سکوت مجامع بین المللی تاکید کرد: امروز یاد نکردن از مسلمان غزه بی‌انصافی است چگونه می‌شود امروز گفت "لعن الله یزید" و به فکر مردم غزه نبود.

وی با بیان اینکه به حمد الله امسال نیز مراسم های عزاداری ایام محرم با شور و حال خاصی  در سراسر کشور و استان همدان  برگزار شد افزود: رعایت حرمت و شئون هیئت‌ها در عین وسعت نگاه، لازم است  و همه باید در مجلس امام حسین(ع) شرکت کنند، اما هنجارهای الهی و احترام عزاداری امام حسین(ع) نیز باید رعایت شود.

 وی اضافه کرد: متولیان و هیئت‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای عاشورا و این ایام داشته باشند، به نحوی که مردم بتوانند عزاداری کنند. و بتوانند دسته جات منسجم تری داشته باشند

کد خبر 1773378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha