۷ میلیارد ریال از درآمد موقوفات در بین خانواده های کم برخوردار خدابنده توزیع شد

به گفته ذوالقدری، ۷۰۰ بسته غذایی از محل درآمدهای موقوفه قیدار نبی (ع) میان خانواده های کم برخوردار شهرستان خدابنده توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی ذوالقدری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موقوفه قیدار نبی بعنوان قدیمی ترین و بزرگترین موقوفه استان زنجان دارای نیات مختلف تامین هزینه های بقعه حضرت قیدار نبی (ع)، کمک به محصلین علوم دینی و کمک به نیازمندان است.

وی ادامه داد: نهاد وقف بعنوان متصدی امور اراضی و املاک وقفی وظیفه دارد موقوفات را به درآمد پایدار و کافی رسانده و از محل این درآمدها نیات مدنظر واقف را که در وقف نامه درج شده به مرحله اجرا برساند.

به گفته ذوالقدری، اساسا مهمترین هدف واقفین ارجمند از انجام وقف علاوه بر کسب رضایت خدا، اجرای نیت های نیک خود از این طریق در طول زمان و سالهای آینده است و واقفین دوست دارند چه در زمان حیات و چه پس از آن نتیجه و ثمره کار خیر خود را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده نیز با انجام فعالیت های متعدد درصدد بهبود وضعیت موقوفات و افزایش بهره وری آنهاست تا از طریق اجرای شایسته نیات واقفان باعث گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری ماندگار در جامعه شود.

ذوالقدری خاطرنشان کرد: امسال نیز ۷۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارونی قند و چای به ارزش ده میلیون ریال و ارزش مجموع ۷ میلیارد ریالی از محل درآمد موقوفه قیدار نبی (ع) و موقوفات شاخص دیگر مثل موقوفات زنده یادان امیر نظام قره گزلو و سلیمان بیک خریداری شد و امروز جهت تحویل به موسسات و نهادهای خیریه آماده شده است.

وی یادآور شد: در شهرستان خدابنده ‌۴۲۱ مسجد و حسینیه، ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه و ۱۰۹ موقوفه وجود دارد. در سال ۱۴۰۲ عایدات موقوفات این شهرستان بعلت بروزرسانی قراردادها و ایجاد درآمدهای جدید ۲٫۵ برابر نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

کد خبر 1773609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha