شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در اولویت قرار دارند

جعفری با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در اولویت قرار دارند، گفت: جهش تولید با شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری پیش از ظهر امروز یکشنبه (۳۱ تیر) در حاشیه بازدید از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی بیش از ۲۰۰ شرکت فناور و حدود ۵۷ شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند.

وی با اشاره به استقرار ۳۸ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مرکز استان، گفت: تأمین فضا و مکان برای فعالیت، تسهیلات برای توسعه و تجاری‌سازی محصولات و بازاریابی از درخواست‌ها و دغدغه‌های اصلی این شرکت‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به پروژه در حال ساخت سایت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری آماه افتتاح و بهره‌برداری شود.

جعفری بیان کرد: همچنین ساختمان متعلق به پارک علم و فناوری استان هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد است که تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبار می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در چارچوب قوانین، تصریح کرد: این شرکت‌ها باید مجوز خود را از دستگاه اجرایی مربوطه دریافت کنند تا در قالب آن بتوانیم به آنان تسهیلات تخصیص دهیم.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ در اولویت قرار دارند، گفت: جهش تولید با شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌شود.

جعفری در ادامه افزود: تاکنون ۷۲ درصد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ معادل ۶۰۰ میلیارد تومان در استان جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان دانشجویار هم خواستار برقراری ارتباط با کشورهای خارجی و داشتن نمایندگی داشت که می‌توانیم این ارتباط را برقرار کنیم تا نمایندگی‌های خود را در کشورهای خارجی هم زبان داشته باشند.

معاون استاندار تأکید کرد باید مردم و دستگاه‌های اجرای سفارشات خود را به این شرکت‌های دانش‌بنیان بدهند و با خرید از آنان حمایت کنند تا قوی شوند و قدرت رقابت داشته باشند.

کد خبر 1773654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha