قراردادهای دولتی با مسلمانان در هامبورگ پابرجا خواهند بود

قراردادهای هامبورگ با شرکای مسلمان و علوی در این شهر بندری ادامه خواهند یافت. این تصمیم توسط مجلس هامبورگ (Bürgerschaft) اتخاذ شد. توافق‌نامه‌ها با اتحادیه‌های اسلامی "شورا"، "دی‌تیب" و "اتحادیه مراکز فرهنگی اسلامی" و همچنین "جامعه علوی" هر ده سال یک بار بازبینی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جامعه و فرهنگ ملل، مجلس هامبورگ (Bürgerschaft) شب چهارشنبه یک پیشنهاد از فراکسیون‌های دولت محلی سبز-قرمز را تصویب کرد که خواستار تقویت گفتگو با طرف‌های قرارداد بود. تصمیم‌گیری در مورد ادامه قراردادهای دولتی پس از دو سال ارزیابی انجام شد.

از سوی دیگر، درخواست حزب دموکرات مسیحی (CDU) برای تعلیق قرارداد با مسلمانان توسط اکثریت نمایندگان رد شد. حزب دموکرات مسیحی در مجلس هامبورگ خواستار تعلیق همکاری با سه اتحادیه مسلمان شده بود، زیرا معتقدند که این اتحادیه‌ها به اندازه کافی از اسلام‌گرایان و دولت‌های خارجی فاصله نگرفته‌اند. حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) هم مدعی­ شدکه هامبورگ از طریق این قراردادهای دولتی از اسلام‌گرایان حمایت می‌کند.

با این حال، اکثریت سبز-قرمز در مجلس هامبورگ، همکاری با این اتحادیه‌ها را موفقیت‌آمیز می داند. دولت محلی هامبورگ پس از گفتگو با جوامع دینی و کارشناسان به این نتیجه رسید که این قراردادها پایه مناسبی برای همکاری بین شهر و جوامع دینی فراهم می‌کنند.

در پیشنهاد جدید تصویب شده، احزاب سوسیال دموکرات و سبزها از دولت محلی خواسته‌اند که درباره تعهد طرف‌های قرارداد به آزادی و دموکراسی و مبارزه با یهودستیزی و سایر اشکال نفرت پراکنی گفتگو کند. همچنین این قراردادها هر ده سال یک بار مجدداً ارزیابی خواهند شد.

در سال ۲۰۱۲، ایالت شهر هامبورگ به عنوان اولین ایالت فدرال آلمان قراردادهای دولتی با اتحادیه‌های مسلمان و علوی منعقد کرد. ایالت آزاد و هانزایی برمن در سال ۲۰۱۳ از آن پیروی کرد. در سایر ایالت‌های فدرال نیز درباره قراردادهای دولتی با مسلمانان بحث شده است، به ویژه در نیدرزاکسن و راینلاند-فالتز، اما تاکنون قراردادهای جدیدی منعقد نشده است.

قراردادهای دولتی توافق‌نامه‌هایی با کلیساها و جوامع مذهبی در مورد مسائل مهم هستند. این قراردادها معمولاً به صورت قوانین بسته می‌شوند.

کد خبر 1773721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha