محکومیت اقدام اسرائیل برای معرفی «آنروا» به عنوان سازمان تروریستی

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) لایحه اسرائیل برای معرفی آژانس پناهندگان سازمان ملل (آنروا) به عنوان سازمان تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) لایحه اسرائیل برای معرفی آژانس پناهندگان سازمان ملل (آنروا) به عنوان سازمان تروریستی را محکوم کرد.

کنست (پارلمان اسرائیل) در ساعات اولیه روز ۲۲ جولای (دوشنبه دوم مرداد) سه لایحه برای تعطیلی آنروا و تلقی آن به عنوان یک سازمان تروریستی تصویب کرد.

این در حالی است که لوایح ارائه شده برای اجرایی شدن نیاز به دو بررسی دیگر دارند.

«حسین آل شیخ»، دبیرکل کمیته اجرایی ساف، تصمیم کنست را بی اعتنایی به جامعه بین المللی و سازمان های بین المللی خواند.

وی در بیانیه‌ای گفت: ما تیید می‌کنیم که اشغالگری اسرائیل زشت‌ترین شکل تروریسمی است که روزانه علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

در این بیانیه آمده است: تصمیم کنست در قبال یک سازمان بین‌المللی بشردوستانه باید با موضعی بین‌المللی مواجه شود که از این سازمان حمایت سیاسی، مالی و اخلاقی می‌کند تا بتواند به نقش انسان دوستانه و اخلاقی خود در قبال مردمی که قربانی اشغالگری اسرائیل هستند، ادامه دهد.

در ماه مه گذشته، کنست یک پیشنهاد اولیه برای تصویب لایحه‌ای را تصویب کرد که آنروا را به عنوان سازمان تروریستی معرفی می کند.

اسرائیل سخت در حال تلاش و لابی کردن برای تعطیلی آنروا است، زیرا این تنها آژانس سازمان ملل است که ماموریت خاصی برای رسیدگی به نیازهای اساسی پناهندگان فلسطینی دارد.

آنروا با قطعنامه سازمان ملل در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و موظف است در پنج منطقه عملیاتی خود یعنی اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه از پناهندگان محافظت و به آنها کمک کند.

کد خبر 1773866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha