متروگالری‌های مشهد میزبان نمایشگاه عکس «نگار عشق» شدند

نمایشگاه عکس «نگار عشق» در مترو گالری‌های ایستگاه‌ شهید کاوه، سعدی و راه آهن مشهد برپا شده است.

محمد اسکندری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) وحضرت عباس(ع) و  با ایجاد حس و حال کربلایی و نزدیک کردن قلوب زائرین و مجاورین امام هشتم(ع) با صحن و سرای آقا و بین الحرمین؛ نمایشگاه عکسی با عنوان «نگار عشق» در مترو گالری‌های ایستگاه‌ شهید کاوه، سعدی و راه آهن برپا شد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: در این نمایشگاه که با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برپا شده است؛ عکس‌هایی از حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

متروگالری‌های مشهد میزبان نمایشگاه عکس «نگار عشق» شدند

وی یادآور شد: این نمایشگاه که چند روزی است آغاز به کار کرده به مدت یک ماه و تا پایان مرداد برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

طرحی تازه بر دیوارهای مدارس سطح شهر

اسکندری‌نژاد همچنین بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های هنری که در حوزه گالری های شهری و محلی در حال انجام است طراحی و نقاشی در روی دیوارهای مدارس است. در ایام تابستان مدارس سطح شهر در تمامی پایه‌های تحصیلی آماده‌ی طراحی هنرمندان بخش نقاشی دیواری خواهد بود.

وی ادامه داد: هنرمندان میتوانند طرح‌های خود را با مضامینی چون ارتقای اخلاق و فرهنگ اجتماعی و فرهنگ شهروندی، تاکید بر سلامت و بهداشت، همدلی، کمک و مهربانی، ترافیک و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

متروگالری‌های مشهد میزبان نمایشگاه عکس «نگار عشق» شدند

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: همچنین دیگر موضوعاتی که برای این بخش درنظر گرفته شده است میتوان به جذابیت‌های کتاب و کتاب‌خوانی، بهره‌گیری از داستان های کهن، احادیث و روایات، اشعار آموزنده ایرانی و تلفیق با فضای جدید آموزشی (کلیله و دمنه، بوستان و گلستان سعدی و...) و همچنین هویت علمی ایران به ویژه خراسان، کار و تولید (دانشمندان، دستاوردها و...) نیز اشاره نمود.

وی دررابطه با نحوه ارسال و ثبت آثار عنوان کرد: تمامی طرح‌ها الزاما از طریق سایت هنر مشهد  قابل دریافت و داوری است. هنرمندان گرامی تا شنبه ۶ام مردادماه ۱۴۰۳ فرصت ارسال طرح خواهند داشت.

پایان پیام/

کد خبر 1773943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha