اجرای مرحله سوم طرح مهنا با حضور ۴۰۰نوجوان مسجدی

مرحله سوم طرح مهنا با حضور ۴۰۰نوجوان مسجدی با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حال برگزاری است

محمدکاظم رضوانی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناظر محتوایی و اجرایی طرح مهنا امروز با حضور در اردوگاه ملاصدرای کهک محل اجرای این مرحله از طرح مهنا در گفتگو با خبرگزاری شبستان گفت: امسال برنامه هایی تحت عنوان برنامه های قرارگاه شهید آوینی یا همان جدول۱۷ سال های گذشته تعریف شده است که تفاوتش با سال های گذشته در این است که سال گذشته برنامه هایی را گزارش می کردند که انجام شده بود اما امسال با توجه به فرصت شش ماهه ای که اعلام شده از فروردین ماه تا شهریور ماه طرح های مختلف مختلفی به عنوان برنامه های قرارگاه شهید در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعتبارات متناسبی نیز برنامه ریزی شد و برای طرح های مختلف که یکی از آن طرح ها طرح مهنا است(برگرفته شده از موج هنر ناب انقلاب اسلامی) در واحد طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد و در مرکز تصویب شد با همکاری و حمایت موسسه حکمت تمدن و سایر موسسات و همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به مرحله اجرا رسید.

ناظر محتوایی و اجرایی طرح مهنا ادامه داد: حدود پنج هزار و پانصد نفر از نوجوانان مسجدی علاقمند ثبت نام کردند و از بین آنها دو هزار و پانصد نفر، مصاحبه و گزینش و انتخاب شدند و مراحل بعدی انجام شد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در مرحله خروجی و نهایی حدود هزار و پانصد نفر در شش رشته فرهنگی، هنری، سینمایی، صنایع دستی، قرآنی و رسانه از بین خواهران و برادران انتخاب شدند.

رضوانی با بیان اینکه از این تعداد نیز بعد از مصاحبه حدود ۴۰۰خواهر و برادر انتخاب شدند تصریح کرد: در این مرحله نیز ۲۳۰نفر از خواهران در یک اردوی سه روزه در کلاس های آموزشی شرکت کردند که امروز روز آخر است و از شنبه ششم مرداد ماه نیز اردوی ۴روزه برادران برگزار می شود.

کد خبر 1774008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha