ائمه جمعه مدافع نظام و مطالبه گر حق مردم هستند

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه ائمه جمعه را راهبری فرهنگی دانست و گفت: ائمه جمعه مدافع نظام و مطالبه گر حق مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» امروز در نشست استانی شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت گرامی داشت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شد، یاد و خاطره ائمه جمعه فقید سراسر کشور به ویژه آیت الله سید علی اصغر حسینی، حجت الاسلام متقی کاشانی، حجت الاسلام خواجه‌زاده، حجت الاسلام شهمیری و حجت الاسلام مجیدی را گرامی داشت.  

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد از زحمات یک دهه حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی، به عنوان رئیس سابق این شورا در استان که زحمات بسیاری را متحمل شد، تقدیر و تشکر کرد.  

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نماز جمعه کشور در پنجم مرداد ماه با حکم حضرت امام خمینی (ره) توسط آیت الله طالقانی در کشور اقامه شد.  

حجت الاسلام عبودی افزود: این همان حرکتی بود که پیامبر گرامی اسلام (ص) در بدو ورود خود به مدینه یعنی اقامه نماز جمعه را انجام دادند.  

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نماز جمعه، اجتماع همدلی امت اسلامی در زمینه عبادی و سیاسی است که هم معارف و ارزش‌های دینی در آن بیان می‌شود و هم مسائل روز شهر، منطقه، استان، کشور و دنیا در آن مطرح می‌شود. 

وی نماز جمعه را محلی برای آگاهی بخشی مومنین شرکت کننده در نماز دانست و بیان کرد: امامان جمعه در سنگر نماز جمعه علاوه بر اینکه مدافع انقلاب، نظام و ارزش‌ها هستند و از طرفی مدافع حق مردم و مطالبه‌گر حقوق آنها هستند. 

حجت الاسلام عبودی ضمن تاکید بر اینکه مردم و حاکمیت از یکدیگر جدا نیستند، یادآور شد: نماز جمعه متعلق به همه مردم، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی است که به انقلاب، نظام و به ویژه به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشته و پایبند هستند.  

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «نماز جمعه، در راس امور است» و رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند «نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهر است» و همچنین فرمودند «امام جمعه فرمانده این قرارگاه فرهنگی است» . 

وی تاکید کرد: بر اساس فرمایش و دستور مقام معظم رهبری همه ما در تقویت نهاد امامت جمعه استان همکاری لازم را داشته باشیم.  

حجت الاسلام عبودی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استانی، بخش‌ها و همه مناطق استان که با نهاد امامت جمعه همکاری و همراهی داشتند، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان به عنوان فرمانده این قرارگاه همیشه دلسوز و خیرخواه ائمه جمعه بوده و همیشه یار و یاور بودند.  

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه امام جمعه راهبری فرهنگی است که شاید برخی فکر می‌کنند که امام جمعه باید کار اجرایی انجام دهد، ولی آنچه که مقام معظم رهبری دستور دادند و به ائمه جمعه سپردند این است که ائمه جمعه راهبری فرهنگی را بر عهده دارند. 

وی خاطرنشان کرد: لازمه راهبری فرهنگی این است که دستگاه‌های فرهنگی، تشکل‌های مردمی و هیئت‌ها در زمینه اجرای سیاست‌های فرهنگی که ائمه جمعه دارند، همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 1774056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha