تشکیل قرارگاه «شهید نورالدینی» و «شهید خرسندیان» برای گرامی داشت پنجم مرداد ماه

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای گرامی داشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور دو قرارگاه «شهید نورالدینی» در مناطق گرمسیری و قرارگاه «شهید خرسندیان» در مناطق سردسیری فعالیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نماز جمعه کشور در پنجم مرداد ماه با حکم حضرت امام خمینی (ره) توسط آیت الله طالقانی در کشور اقامه شد.  

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این همان حرکتی بود که پیامبر گرامی اسلام (ص) در بدو ورود خود به مدینه یعنی اقامه نماز جمعه را انجام دادند.  

وی ادامه داد: نماز جمعه، اجتماع همدلی امت اسلامی در زمینه عبادی و سیاسی است که هم معارف و ارزش‌های دینی در آن بیان می‌شود و هم مسائل روز شهر، منطقه، استان، کشور و دنیا در آن مطرح می‌شود. 

حجت الاسلام عبودی نماز جمعه را محلی برای آگاهی بخشی مومنین شرکت کننده در نماز دانست و بیان کرد: امامان جمعه در سنگر نماز جمعه علاوه بر اینکه مدافع انقلاب، نظام و ارزش‌ها هستند و از طرفی مدافع حق مردم و مطالبه‌گر حقوق آنها هستند. 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد یاد و خاطره ائمه جمعه فقید سراسر کشور به ویژه آیت الله سید علی اصغر حسینی، حجت الاسلام متقی کاشانی، حجت الاسلام خواجه‌زاده، حجت الاسلام شهمیری و حجت الاسلام مجیدی را گرامی داشت.  

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم و حاکمیت از یکدیگر جدا نیستند، یادآور شد: نماز جمعه متعلق به همه مردم، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی است که به انقلاب، نظام و به ویژه به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داشته و پایبند هستند.  

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند «نماز جمعه، در راس امور است» و رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند «نماز جمعه، قلب فرهنگی هر شهر است» و همچنین فرمودند «امام جمعه فرمانده این قرارگاه فرهنگی است» . 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بر اساس فرمایش و دستور مقام معظم رهبری همه ما در تقویت نهاد امامت جمعه استان همکاری لازم را داشته باشیم.  

حجت الاسلام عبودی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان استانی، بخش‌ها و همه مناطق استان که با نهاد امامت جمعه همکاری و همراهی داشتند، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان به عنوان فرمانده این قرارگاه همیشه دلسوز و خیرخواه ائمه جمعه بوده و همیشه یار و یاور بودند.  

وی گفت: وظیفه امام جمعه راهبری فرهنگی است که شاید برخی فکر می‌کنند که امام جمعه باید کار اجرایی انجام دهد، ولی آنچه که مقام معظم رهبری دستور دادند و به ائمه جمعه سپردند این است که ائمه جمعه راهبری فرهنگی را بر عهده دارند. 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: لازمه راهبری فرهنگی این است که دستگاه‌های فرهنگی، تشکل‌های مردمی و هیئت‌ها در زمینه اجرای سیاست‌های فرهنگی که ائمه جمعه دارند، همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای گرامی داشت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در این راستا نخست قرارگاه‌ها تشکیل شد و دو قرارگاه «شهید نورالدینی» در مناطق گرمسیری و قرارگاه «شهید خرسندیان» در مناطق سردسیری فعالیت دارند.

حجت الاسلام عبودی یادآور شد: در این قرارگاه‌ها طبق همفکری با ائمه جمعه استان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت، تقسیم کار شد و مصوباتی را در این قرارگاه‌ها داشتیم و ائمه جمعه هر شهرستان نشست‌های شورای فرهنگ عمومی را با همراهی نهادها، سازمان‌ها با محوریت پنجم مرداد ماه تشکیل دادند تا مصوبات را به مرحله اجرا برسانند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ای را در زمینه گرامی‌داشت حجت الاسلام متقی کاشانی و حجت الاسلام خواجه‌زاده در شهر گچساران و آیت الله سید علی اصغر حسینی داشتیم و در قرارگاه‌ها به تصویب رسید که این برنامه در گچساران به بهترین نحو برگزار شد.

وی اظهار کرد: برنامه گرامی داشت امام جمعه فقید مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در شهرستان کهگیلویه به همت ستاد نماز جمعه این شهرستان با برنامه‌ریزی صورت گرفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور قرار داریم، امسال پنجم مرداد ماه با روز جمعه مصادف شده و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انتظار می‌رود فضای فیزیکی شهرها و بخش‌ها در مکان‌های شهری و ادارات مزین به پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور باشد که می‌طلبد همه مسئولان به ویژه شهرداری در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر در فضای فیزیکی تبلیغات محیطی تصویر شهید آیت الله آل هاشم وجود داشته باشد، کار ارزشمندی برای تجلیل از این امام جمعه مردمی است.

حجت الاسلام عبودی افزود: همچنین انتظار می‌رود خیابان یا میدانی در مناطق به نام مصلی، آدینه یا شهدای محراب نام گذاری شود و هرچه بتوانیم در این زمینه فعالیت انجام دهیم، جهت تقویت نظام، انقلاب و ارزش‌ها موثر خواهد بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ائمه جمعه علی رغم همه محدودیت‌ها و کمبود اعتبارات، نیرو و تجهیزات بر اساس راهبری فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری در حال تلاش هستند و نیازمند همراهی مردم و مسئولان خواهند بود.

وی اظهار کرد: تجلیل از اعضای ستادهای نماز جمعه نیز مورد انتظار بوده و می‌طلبد با توجه به زحماتی که اعضای ستادها در روز جمعه که متعلق به خانواده است فعالیت دارند، از آنها تجلیل لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام عبودی پیشنهاد داد که ادارات کل به ادارات مختلف در شهرستان ها این اجازه را بدهند که از کارمندان خود که در ستاد نماز جمعه فعالیت دارند، روز پنجم مرداد در نماز جمعه تجلیل داشته باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود که در روز پنجم مرداد ماه مدیران، کارمندان و مسئولان در مصلی های نماز جمعه حضور پیدا کنند.

وی گفت: تجلیل از ائمه جمعه موقت نیز مد نظر بوده و می‌توان حداقل یک سفر زیارتی برای آنها و خانواده‌هایشان پیش بینی کرد؛ ضمن اینکه غبار روبی گلزار مطهر شهدا برای صبح روز پنجشنبه یا صبح روز جمعه بهترین فرصت است.

کد خبر 1774183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha