اولین کارگاه توانمندسازی ائمه‌جماعت و کادر مساجد برگزار می‌شود

 حجت‌الاسلام مسلمی‌فر از برگزاری اولین کارگاه توانمندسازی ائمه‌جماعت و کادر مساجد استان تهران خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی مسلمی‌فر، دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: یکی از موضوعات در طرح مسجد تراز برای معاونت تبلیغ، حوزه کادرسازی ائمه‌جماعت است و به همین دلیل آموزش ائمه‌جماعت و کادر مساجد در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به برگزاری اولین کارگاه توانمندسازی ائمه‌جماعت و کادر مساجد استان تهران گفت: تاکنون کم و بیش طرح‌هایی در زمینه آموزش ارائه شده اما دوره آموزشی به صورت تخصصی و حرفه‌ای صورت نگرفته است و شروع این کارگاه‌های آموزشی برای کادر و کمیته‌های مساجد شامل کمیته سلامت، ورزش، جوان و نوجوان، خیریه و ....به صورت تخصصی در دستور کار قرار گرفته  که در سرفصل‌های مختلف محتواهای ویژه طراحی شده و با همکاری اساتید حرفه‌ای و گزینش شده برگزار می‌شود.
 دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه علمیه کشور با بیان اینکه دوره به صورت کارگاه آموزشی در همه استان‌های کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: ابتدا این طرح به صورت آزمایشی برگزار و پس از گرفتن بازخوردها به صورت رسمی در ۶ مرداد ماه برای ائمه‌جماعت و کادر مساجد استان تهران برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چشم‌انداز دوساله در همه استان‌های کشور این کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
 حجت‌الاسلام مسلمی‌فر گفت: بر اساس شرایط استان‌ها و آمادگی آنها مشکل برگزاری کارگاه وجود ندارد و چنانچه استانی آمادگی خود را برای برگزاری این دوره اعلام کند کارگاه آموزشی ائمه‌جماعت و کادر مساجد در آن استان برگزار خواهد شد.
 وی در خصوص نحوه ثبت نام و گزینش برای حضور در کارگاه آموزشی گفت: در گذشته ائمه‌جماعت از فیلترهای معاونت تبلیغی و طرح هجرت گذر کرده و گزینش شده‌اند و کادر مساجد هم توسط ائمه‌جماعت گزینش و در سامانه و اپلیکیشن «مسجدی‌ها» به صورت رسمی معرفی شدند و بر این اساس می‌توانند در این کارگاه آموزشی شرکت کنند.
 وی آشنایی با مسجد تراز و کارکرد مساجد، خودشناسی و مخاطب شناسی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و گفت: مباحث رسالت فردی، شخصیت شناسی، مخاطب شناسی و موضوعاتی که بتوان افراد را از لحاظ شخصیتی تقویت کرد تا بتوانند با مخاطبان ارتباط داشته باشند در دستور کار است.
 وی با بیان اینکه تمرکز ما بیشتر تقویت و آموزش مدیریت منابع انسانی است، ارتقا شخصیتی، مدیریتی امام جماعت و کادر مساجد، شبکه سازی مساجد، ارتباط گیری با دیگر افراد و ... را از دیگر اهداف این مهم اعلام کرد.
کد خبر 1774209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha