چاشنی اصلی اقدام دولت و مجلس، وحدت و همدلی است

حجت الاسلام زاهدی پور گفت: چاشنی اصلی اقدام دولت و مجلس، وحدت و همدلی است که البته این همدلی به معنای مماشات و مسامحه در اجرای قانون نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی فقیه؛ یکی از ارکان حاکمیت اسلامی و وجه امتیاز مردم سالاری دینی با دموکراسی غربی است؛ چرا که هیچ کس بدون اذن خداوند، حق حکومت بر دیگری ندارد. واضافه کرد: ولی فقیه از جانب امام معصوم ولایت مطلقه در جمیع شئون حاکمیت دارد؛ بنابر این در جهت مشروعیت دادن الهی به اعمال حاکمیت رئیس جمهور منتخب مردم، ولی فقیه حکم وی را تنفیذ و او را به ریاست جمهوری منصوب می‌کند. به عبارت دیگر رئیس جمهور در جایگاه وکیل ولی فقیه و رهبری جامعه اسلامی قرار دارد و بر همین اساس، رهبری حق عزل رئیس جمهور را دارد.  


امام جمعه خرمدره با اشاره به هم‌زمانی تقریبی آغاز به کار دولت و مجلس، گفت: هم‌زمانی تقریبی آغاز به کار دولت و مجلس، آزمون بزرگی است برای دولت و مجلس که با التزام جدی به تذکرات رهبر معظم انقلاب می‌توانند در این آزمون بزرگ سربلند باشند. همانطور که امام خامنه‌ای مدظله فرمودند؛ مجلس با ریل‌گذاری و قانون‌گذاری مناسب و نظارت مستمر و توجه جدی به اولویت‌ها می‌تواند مسیر موفقیت را برای دولت هموار سازد.  


به گفته وی، از طرفی دولت باید ضمن توجه به اولویت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب و ارائه لایحه‌های اجرایی دقیق، در مسیر خدمت به مردم و نظام اسلامی قرار گیرد.  


حجت الاسلام زاهدی پور افزود: چاشنی اصلی اقدام دولت و مجلس، وحدت و همدلی است که البته این همدلی به معنای مماشات و مسامحه در اجرای قانون نخواهد بود. 


وی با بیان اینکه نقطه آغاز فعالیت دولت و مجلس، تشکیل هیئت دولتی انقلابی و توانمند است که با رعایت اصول و شاخص‌های انقلاب اسلامی و شاخص‌های تأکیدی رهبر معظم انقلاب، امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: با تبیین شرایط و شاخص‌های انتخاب وزرا: همانطور که رهبری عزیز فرمودند؛ وزرای پیشنهادی باید: امین؛ صادق؛ متدین؛ از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی؛ مؤمن؛ امیدوار به آینده؛ متشرع؛ مشهور به پاکدستی و صداقت؛ نداشتن سوء سابقه (قاعدتاً فقط سوء سابقه کیفری نیست)؛ دارای نگرش ملی؛ و کارآمدی از جمله شاخص‌هایی است که باید به صورت دقیق متوجه دولت و مجلس قرار گیرد.  


وی با تبیین دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مورد قانون اقدام راهبری مجلس، افزود: دولت دوازدهم برجام را یک طرفه اجرا کرد؛ بسیاری از تأسیسات به تعطیلی و حتی نابودی کشانده شد. اما طرف مقابل چه آمریکا و چه سایر اعضای ۵ به اضافه ۱ هیچ اقدامی نکردند؛ با آمدن ترامپ آمریکا رسماً از برجام خارج شد. مجلس در یازدهم در اقدامی انقلابی، قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد که به موجب آن در یک بازه زمانی مشخص، اقدامات لازم برای تقویت صنعت هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور انجام می‌شد.  


به گفته امام جمعه خرمدره، تأیید مطلق و بی‌قید و شرط رهبری از این قانون نشان از همسویی این قانون با منافع و مصالح کشور بوده و جای تأسف است که برخی‌ها این قانون جامع و انقلابی را بدترین قانون معرفی کردند.  


وی با تأکید بر تبیین ابعاد جنابات رژیم جعلی صهیونیستی، ادامه داد: حدود چهل هزار کشته و بیش از ۹۰ هزار مجروح، محصول جنایت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی است. آن چه رژیم صهیونیستی امروز انجام می‌دهد، جنایت جنگی و نسل‌کشی است؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ حمایت امروز از مردم فلسطین از جهتی اهمیت بیشتری نسبت به گذشته دارد و نباید اجازه دهیم مرور زمان موجب کم رنگ نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت غربی‌ها از جنایتکاران شود.  


امام جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فیفا در حالی حضور روسیه در المپیک ۲۰۲۴ را ممنوع اعلام کرده که اراده‌ای برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها و ممنوعیت حضور جنایتکاران در المپیک ندارد.  


حجت الاسلام زاهدی پور افزود: ما به دنبال حکومت عدل جهانی هستیم؛ این یعنی عدالت گم شده ماست و لازمه آن حمایت از مظلومان است. تنبیه متجاوزان صهیونیست توسط ارتش و مردم مظلوم یمن، اوج مردانگی و حمایت از مظلوم است.

کد خبر 1774292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha