لزوم تبیین مکتب شیخ فضل الله نوری/ نه به واردات برنج یک ضرورت است

آیت الله محمدی لائینی به برگزاری یادواره شهید شیخ فصل الله نوری در ۱۱مرداد به میزبانی مصلی نور اشاره و برلزوم ترویج مکتب و سیره این عالم شهید که خواستار مشروطه مشروعه بوده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و خطیب جمعه ساری در خطبه های این هفته نمازجمعه مصلی امام خمینی(ره) ضمن توصیه و سفارش به تقوا و پرهیزگاری و با اشاره به روایتی مبنی برسالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) فرمودند: «اگر با تقوا باشید هرکاری کنید اگر به ظاهر کوچک باشد اما در منظر خداوند متعال بزرگ شمرده می شود.»

وی با اشاره به سالروز اولین اقامه نمازجمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی(ره) در ۵ مرداد، افزود: نمازجمعه مهمان شهروندان هر شهری است که باید مورد تکریم قرار گیرد و از برکات این نعمت انقلاب اسلامی بهره گرفته شود.

آیت الله محمدی لائینی به فعالیت بیش از ۲۵۰ خادم افتخاری در ستاد نمازجمعه ساری، گفت: خادمین نمازجمعه استان مازندران ۸۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه نمازجمعه پایگاه توحید و وحدت است، ادامه داد: نمازجمعه جامعه را به وحدت و انسجام دعوت می کند و تقویت وتوسعه فهم و مبارزه با وهم و جهل نیز خروجی نمازجمعه است.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه نمازجمعه سنگر انقلاب و قدمگاه شهداست، بیان کرد: نمازجمعه پایگاه خدمت است.

وی به سالروز عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: مردم مازندران در مبارزه با منافقین نقش غیرقابل انکار داشتند.

امام جمعه ساری به روز جهانی شیر مادر اشاره کرد و خواستار ترویج ازدواج و فرزندآوری در بین امت اسلامی شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، افزود: این عالم فقیه به بهانه مخالف با مشروطه به شهادت رساندند درصورتیکه این شهید والامقام مشروطه مشروعه را خواستار بود.

نماینده ولی فقیه درمازندران به یادواره شهید شیخ فصل الله نوری در ۱۱مرداد به میزبانی مصلی نور اشاره و برلزوم ترویج مکتب و سیره این عالم شهید تاکید کرد.

آیت الله محمدی لائینی به اهمیت صرفه جویی حامل های انرژی اشاره کرد و گفت: صرفه جویی آب، برق و گاز در تابستان گرم باید مورد توجه باشد.

وی به فصل برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: نه به واردات برنج و تعیین تکلیف برنج های مانده در انبارها مورد انتظار است.

خطیب جمعه ساری خاطرنشان شد: مصوبه اخیر شهید جمهور در آخرین سفر استانی به مازندران که مصوب شده بود واردات برنج براساس نرخ ترجیحی ۲۵ هزار تومانی نباشد و براساس نرخ ۴۰هزار تومانی انجام شود، ان‌شاالله اجرایی شود.

کد خبر 1774297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha