نمایندگان مجلس و دولت باید منافع ملی را بر مسائل جناحی ترجیح دهند

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه باید تقدم منافع ملی و مصالح ملی بر منافع جناحی باشد، تاکید کرد: همه نمایندگان مجلس و دولت باید منافع و مصالح ملی و آن چیزی که مصلحت مردم، نظام و کشور است را بر مسائل باندی و جناحی مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۵ مرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، گفت: در چنین روزی  که چند ماهی از انقلاب اسلامی نگذشته بود آن فریضه بسیار مهمی که در جهان تشیع متروک مانده بود با دستور و تکلیف حضرت امام (ره) برگزار شد.

امام جمعه گرگان افزود: اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد و در این شهر نیز با اجازه امام راحل نماز جمعه گرگان برگزار شد.

وی ادامه داد: نماز جمعه گرگان از قدیمی ترین نماز جمعه های کشور است که ان شاءالله خداوند این فریضه مهم را تا فرج امام زمان(عج) حفظ کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به برکات بسیار نماز جمعه و شرایط خطیب جمعه، گفت: خطیب نماز جمعه باید در خطبه ها مردم را به تقوا توصیه کنند و هر آنچه در دنیا می گذرد را برای مردم بیان کند.

وی با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور به وسیله مقام معظم رهبری و مراسم تحلیف در هفته آینده، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس توصیه های خوب و ضروری را برای نمایندگان و رئیس جمهور منتخب بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند شرایط جدیدی در کشور در حال به وجود آمدن است و انتخاب رئیس جمهور برای حل مشکلات آینده امیدوار کننده است.

وی خاطرنشان کرد: معظم له تاکید کردند همه باید با هم همدلی داشته باشند و باید آن قوانینی که در مجلس تصویب می شود صاف و روشن باشد تا عده ای نتوانند از آن قوانین سوءاستفاده کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ازدیاد قوانین نمی تواند مشکل کشور را حل کند بلکه باعث ایجاد چالش هایی می شود، گفت: قانون هم باید شفاف باشد تا کسی نتواند سوءاستفاده کند و زیادی قانون هم کار خوبی نیست.

وی افزود: بین مجلس و دولت باید همکاری وجود داشته باشد و باید صرف نظر از مسئولیت های قانونی که دارند با هم همدلی کنند. ما امروز نیاز به این همدلی و هماهنگی داریم، باید یک صدا در کشور بلند شود نه چند صدایی.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه باید تقدم منافع ملی و مصالح ملی بر منافع جناحی باشد، تاکید کرد: همه نمایندگان مجلس و دولت باید منافع ملی و مصالح ملی و آن چیزی که مصلحت مردم، نظام و کشور است را مدنظر قرار دهند نه مسائل باندی و جناحی را.

وی گفت: هم باید دست به دست هم دهند و مجلس قوانین حساس و روشن را ریل گذاری کند و دولت هم بر اساس آن قوانین مجلس حرکت کند.

آیت الله نورمفیدی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری موفقیت دولت برای همه است و سبب ایجاد امید بین مردم می شود و در می یابند که دیگر جنگ و دعوا نیست و کسی به دنبال مسائل جناحی و باندی نیست و همه به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

وی اظهارداشت: وعده های رئیس جمهور حکایت از این است که به دنبال حل مشکلات است و امیدواریم این فرمایشات مقام رهبری و خواسته ملت و وعده های مسئولان دست به دست هم دهند مشکلات کشور حل شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارامیدواری کرد: رئیس جمهور و دولت هم باید به شکلی عمل کنند که این رضایتمندی در مردم پیدا شود و مردم امیدوار شود که دارند به سوی حل مشکلات می روند.

کد خبر 1774310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha