نماز جمعه رساترین جایگاه سخن گفتن حاکمیت با مردم است

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل گفت: نماز جمعه رساترین جایگاه برای سخن گفتن حاکمیت با مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران گفت: نماز جمعه در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و یکی از چهار اجتماع مهمی است که اسلام برای وحدت و همدلی مسلمین قرار داده است.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل افزود: اسلام اجتماعاتی دارد که در طول عمر یک بار است و آن اجتماع حج است. اجتماع سالیانه دارد که اجتماع نماز عید فطر و عید قربان است. اجتماع هفتگی دارد که نماز جمعه است و اجتماع روزانه دارد که نماز جماعت است.

نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد:  خروجی و رهاورد همه این مراسم های معنوی، وحدت و اجتماع مسلمین و مؤمنین برای تقویت و تالیف قلوب و برای هم اندیشی و هم افزایی در حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی است نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل تاکید کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است، اگرچه اصل نماز جمعه در اسلام وجود داشت و می‌توانیم به عنوان اساسی‌ترین و زیربنایی ترین اقدام حکومتی پیامبر اکرم(ص) از آن یاد کنیم.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه زیربنایی ترین اقدام حکومت و رسمی ترین جایگاه و سخنگاه حکومت اسلامی نماز جمعه است، اظهار داشت: نماز جمعه رساترین جایگاه برای سخن گفتن حاکمیت با مردم است و از این جهت نماز جمعه در جمهوری اسلامی در اولویت قرار گرفت.

نماز جمعه در این سال ها جایگاه و کارکرد خود را به مردم نشان داده است

وی افزود: امام خمینی(ره) چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستور اقامه نماز جمعه را در کشور صادر کردند و بعد از آن در شهرهای مختلف نماز جمعه اقامه شد و امروز حدود ۹۰۰ پایگاه و قرارگاه نماز جمعه در کشور داریم که فرصتی برای مردم است تا بتوانند از این ظرفیت به عنوان حج هفتگی مستمندان بهره ببرند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: نماز جمعه در نگاه امام خمینی(ره) در رأس همه امور است و در نگاه رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب اسلامی نماز جمعه قلب فرهنگی شهر و قرارگاه ایمان، بصیرت، اخلاق و تقوا است.

امام جمعه شهر ابوزیدآباد در ادامه خاطر نشان کرد: نماز جمعه در این سال ها توانسته جایگاه و کارکرد خود را به مردم نشان دهد که پایگاه خدمت و کانون وحدت است و قرارگاهی برای ایجاد و تقویت، معنویت، بصیرت و اجتماع هفتگی و رزمایش حضور مهدی باوران و مهدی یاوران است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه ما هم نگاهمان به نماز جمعه این است که باید نسل نو در کنار پیشکسوتان و تربیت یافتگان مکتب اسلام و نماز جمعه حضور پیدا کنند، تصریح کرد: دشمنان همواره با توطئه‌های مختلف و متعدد به دنبال گسست بین نسلی هستند و نماز جمعه می‌تواند پادزهری علیه ئوطئه دشمن باشد.

عملیات مرصاد از نقاط عطف تاریخ دفاع مقدس ایران است

خطیب جمعه ابوزیدآباد در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد گفت: این عملیات یکی از مهم‌ترین عملیات‌های نظامی ایران در دوران جنگ ایران و عراق بود که در مردادماه ۱۳۶۷  انجام شد. این عملیات به‌منظور مقابله با حملات گروهک‌های ضدانقلاب و منافقین که قصد داشتند از خاک عراق به ایران هجوم ببرند، برنامه‌ریزی شد.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی ادامه داد: در این عملیات، نیروهای ایران به‌سرعت و با برنامه‌ریزی دقیق، توانستند حملات دشمن را ناکام بگذارند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کنند.

وی افزود: عملیات مرصاد به عنوان یکی از نقاط عطف در تاریخ جنگ و دفاع مقدس ایران محسوب می‌شود و تأثیر زیادی بر روند تحولات سیاسی و اجتماعی کشور داشت.

کد خبر 1774322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha