شبهات دفاع مقدس در مساجد پاسخ داده شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: شبهات دفاع مقدس در مساجد به واسطه شبکه هدفمند و با حضور اساتید علمی پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سرهنگ پاسدار «محمد رضایی» در نشست مشترک با سرپرست و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان به ضرورت ایجاد بستر تعامل برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در این منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: موضوعات فرهنگی کشور عمدتا در مساجد شکل گرفته و در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر نیز باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان به ظرفیت کانون های مساجد اشاره کرد و  افزود: کانون های مساجد یکی از بسترهای مناسب ایجاد ارتباط و شکل گیری جریان گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در مراکز فرهنگی محسوب می شوند که زمینه سازی آن باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نباید منتظر حضور افراد برای فراگیری مفاهیم ارزشی بمانیم بلکه باید حرکت آغاز و در نقاط اجتماع عمومی مثل مساجد، مدارس و ورزشگاه ها وارد شویم.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه شبه افکنی پیرامون دفاع مقدس ایجاد شده، خاطرنشان کرد: دشمن اهداف، تئوری و برنامه های آن دوران مثل شهادت شهید فهمیده را بستری برای مقابله با جریان آن دوران تبدیل کرده و نسل جدید را دچار سوالات ذهنی می کند.

وی اضافه کرد: پاسخگویی به این سوالات و شبهات راهکار علمی و به موقع نیاز دارد که حضور اساتید دفاع مقدس در مراکز عمومی امکان این کار را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان روایتگری دوران دفاع مقدس را یک اقدام موثر خواند و گفت: در پاسخگویی به سوالات روایتگری صورت نمی گیرد بلکه سوالات به صورت علمی پاسخ داده می شود.

وی ادامه داد: این چنین ظرفیتی با اعزام اساتید و کارشناسان به کانون های مساجد وجود دارد که در تعامل با همدیگر به یک اقدام گسترده تبدیل خواهد شد.

رضایی سرمایه گذاری برای مادران امروز، الگوسازی و تولید محتواها را از جمله دیگر اقدامات مورد نیاز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اذعان داشت: کانون های مساجد ظرفیت فعالی در این حوزه محسوب می شوند.

وی پیش بینی دوره ضمن خدمت برای مدیران مسئول، ارائه محتوا برای ائمه جماعات و شبکه سازی در حوزه ایثار و شهادت را از دیگر زمینه های تعاملی بین مرکز حفظ آثار دفاع مقدس با کانون های مساجد معرفی کرد.

کد خبر 1774334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha