بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است

حسینی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است، گفت: یکی از مشکلات شهرستان خوسف این است که بسیاری از ادارات در شهرستان، نمایندگی هستند به این معنا که اختیار قانونی از خود ندارند.

سیدعلی حسینی-فرماندار خوسف- در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان و فارس اظهار داشت: در شهرک صنعتی شهرستان خوسف نگاه اول این است که هر مسئولیت یا وظیفه ای که هر واحد کارگری بر عهده می گیرد قانون کار باید رعایت شود.

وی ادامه داد: وقتی طرح طبقه بندی مشاغل بررسی و اجرا می شود به میزان سختی و حساسیت کار حقوقش متفاوت است و این کمک می کند به دلیل اینکه مجموعه کارگری از ثبات شغلی برخوردار باشد.

*سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی در حوزه معدن خوسف

حسینی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های صنعتی در شهرستان خوسف گفت: هدف از اجرای طرح این است که ظرفیت های شهرستان را به سرمایه گذاران مرتبط معرفی کنیم و برای رفع موانع تولید کمک هایی داشته باشیم.

فرماندار خوسف در خصوص بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۶ واحد راکد شهرستان خوسف فعال شدند.

وی با بیان اینکه ۴۸ واحد معدنی در شهرستان خوسف وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۱ واحد فعال هستتد و بیشترین واحدهای طلای در این شهرستان است و جزو متنوع ترین شهرستان ها از نظر منابع معدنی در استان هستیم.

حسینی به میزان کل سرمایه گذاری در شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: میزان کل سرمایه گذاری معادن در شهرستان پنج هزار میلیارد تومان است که اکنون به شدت در حال افزایش است.

*تمایل سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در خوسف

فرماندار خوسف در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تعطیلی کارخانه پتروپارت شرق است که سال ۸۸ احداث و سال ۹۱ تعطیل شده و طی این سال ها در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوابیده است.

وی ادامه داد: این کارخانه مشکل زیست محیطی دارد و باید به حل این مشکل بپردازیم و این پروژه هم اکنون سرمایه گذار دارد که ورود پیدا کند.

حسینی با بیان اینکه در شهرستان خوسف برای مجموعه های راکد مسئله ای در خصوص سرمایه گذاران نداریم، افزود: برخی از نواقصی که در ادارات وجود دارد سبب می شود تا سرمایه گذاران حضور پیدا نکنند.

*گلایه فرماندار خوسف از نمایندگی بودن ادارات

فرماندار خوسف در ادامه گفت: یکی از مشکلات شهرستان خوسف این است که بسیاری از ادارات در شهرستان، نمایندگی هستند به این معنا که اختیار قانونی از خودشان ندارند و به عنوان کارشناس حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه حوزه صنعت و معدن مهم ترین نقطه ظرفیت شهرستان خوسف است، افزود: اما متاسفانه حتی نمایندگی هم ندارد و نیروی معدنی نداریم با اینکه بزرگترین معادن استان در شهرستان خوسف است‌.

حسینی عنوان داشت: فقط دو کارشناس در این حوزه هستند که تسهیل امور را بر عهده دارند و در بزرگترین ظرفیت خود، نیروی انسانی نداریم و همه کارها در مرکز استان انجام می شود و برای هر کاری باید از مرکز استان پیگیری و مراجعه کنیم.

فرماندار خوسف در خصوص کارخانه تولید چدن گفت: در این کارخانه بیش از ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و فاز دوم آن با حضور سرمایه گذار چینی راه خواهد افتاد و ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد داشت و تا پایان سال با ایجاد اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری خارجی در خوسف است، افزود: شهرستان آمادگی حمایت از سرمایه گذاری خارجی را دارد و به مجموعه های مختلف ورود پیدا می کنند.

*کارخانه بنتونیت؛ ایده موفق مدیر جوان دهه هفتادی

حسینی اظهار کرد: اتفاق بزرگی که در شهرستان خوسف افتاده این است که در کارخانه بنتونیت این شهرستان چند کار بزرگی شروع شده و رتبه اول صادرکننده برتر استانی سال گذشته را به عنوان یک جوان دهه هفتادی کسب کردند.

فرماندار خوسف ادامه داد: این کارخانه با دانشگاه های استان قرارداد دارد و برای تولیدات خاص خودش با دانشگاه ها همکاری می کند و برای تولید بنتونیت دارویی و آرایشی و کاغذسازی و آلی رس برای اولین بار در کشور فعالیت دارد.

وی در ادامه گفت: این مجموعه جوان دهه هفتادی توانسته نقطه اتصالی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کند و هر جایی جوانان ورود پیدا کردند مدل کارشان متفاوت و موفق بوده است.

حسینی عنوان داشت: فاز بنتونیت فعال این مجموعه برای اولین بار در استان اتفاق خواهد افتاد و یک کار دانش بنیان نتیجه خواهد داد و سبب اشتغال زایی برای ۱۰۰ نفر می شود و فاز دوم این مجموعه طی چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

*آمادگی مجموعه های اقتصادی خوسف جهت سرمایه گذاری در خط انتقال پساب فاضلاب بیرجند

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و دامپروری امیدواریم اتفاقات خوبی در خوسف رخ دهد، افزود: بیش از ۲۰۰ چاه عمیق در این شهرستان وجود دارد و هنوز در خوسف، آب برای فروش داریم.

فرماندار خوسف ادامه داد: به دنبال این هستیم تا خط انتقال یک درصد از پساب فاضلاب بیرجند به خوسف اجرایی شود و بیش از ۲۰۰ لیتر امیدواریم مصرف شود و اتفاق بزرگی است.

حسینی بیان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد باید معادن سهمیه آبی که از چاه های کشاورزی مصرف می کنند را واگذار کنند و از این پساب استفاده کنند و مجموعه های اقتصادی ما آمادگی دارند که بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این خصوص را انجام دهند.
وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین منابع پایدار آبی ما، پساب فاضلاب بیرجند است و یکی از مهم ترین منابع درآمدی استان می تواند فروش پساب باشد و پیش بینی خود دستگاه های متولی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر 1774377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha