همجواری رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک

رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی توسط دانش آموزان شرکت کننده در چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان با مشارکت اتحادیه صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی در چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان با مشارکت اتحادیه صنایع دستی در حال برگزاری است.

دانش آموزان و افراد شرکت کننده در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور در نمایشگاه هنری صنایع دستی ایران، از نزدیک با مراحل ساخت این صنعت آشنا شدند و در تولید برخی محصولات مشارکت کردند.

رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی که به ابتکار اتحادیه صنایع دستی انجام شده مورد توجه دانش آموزان المپیاد فیزیک قرار گرفته و آنان با اشتیاق و ولع خاصی به قلمزنی، قلمکاری و میناکاری پرداختند و کارهای تهیه شده توسط خودشان را به دیگران نشان داده و احساس خاص و شوق عجیبی در چهره شان موج می‌زند.

همجواری رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک

مهدی قضاوی، نایب رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: در نمایشگاه هنری صنایع دستی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان نشانه‌های جغرافیایی که به اسم اصفهان ثبت شده است در حاشیه چهارمین المپیاد جهانی فیزیک استفاده شده و توانستیم ۳ رشته شامل پارچه «قلمکار» و «میناکاری» و «کاشی هفت رنگ» را نیز در این نمایشگاه عرضه کنیم و کلیه دانش آموزانی که از ۴۵ کشور به اصفهان آمدند با این هنرها آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه امسال المپیاد جهانی فیزیک همراه با دغدغه‌های هنر و صنایع دستی برگزار شد و اصفهان به عنوان یکی از کانون‌های صنایع دستی توانست با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان در چهارمین المپیاد جهانی فیزیک خوش بدرخشد تصریح کرد: کلیه دانش آموزانی که از ۴۵ کشور به اصفهان آمدند با این هنرها آشنا شدند و نزدیک ۷۰۰نفر از کسانی که در این المپیاد حضور داشتند از کارگاه های تجربه محور بهره بردند و در این کارگاه ها اساتید مربوطه با زبان‌ انگلیسی هنر را توضیح و آموزش ابتدایی داده و دانش آموزان به دست خود مشغول به تولید این هنرها شده تا خاطره ی درخشانی از صنایع دستی ایران در ذهنشان ماندگار ‌شود.

همجواری رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک

وی با اشاره به اینکه احساس شوق، انگیزه و تمایل فراوان این افراد برای تجربه محوری هنر صنایع دستی فراتر از یک احساس معمولی بود  خاطر نشان کرد: در سه رشته «نقاشی روی مس»، «قلم زنی» و «قلمکار» هر دانش آموزی که در این المپیاد مشارکت داشته بود در این کارگاه‌های تجربه محور به صورت گروهی با این هنرها آشنا ‌شدند، این افراد پس از آشنایی اولیه‌، این هنرها را در مقیاس کوچک انجام دادند تا پس از این مراحل دست ساخته خود را به عنوان یادگاری همراه خود به کشورشان ببرند و به همین روش مبلغی برای صنایع ستی ایران نیز باشند.

قضاوی با اشاره به ضعف تبلیغات صحیح صنایع دستی ایران در سطح دنیا، این اقدام را تبلیغات خوبی برای صنایع دستی اصفهان برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت کنندگان المپیاد جهانی فیزیک از نوابغ کشورهای دنیا هستند می‌تواند مبلغ‌های خوبی در دنیا برای صنایع دستی ایران و اصفهان باشند.

وی متذکر شد: این افراد در غرفه‌ای دیگر با هنر فرش ایرانی آشنا شده و این عکس را در صفحه‌های شخصی خودشان در فضاهای مجازی به اشتراک گذاشتند تا تبلیغات خوبی برای فرش ایرانی رقم بخورد.

همجواری رویداد تجربه محور تولید صنایع دستی و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک

اصفهان میزبان پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ شرکت‌کننده از ۴۶ کشور است.

این نمایشگاه که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی و اتحادیه صنایع دستی اصفهان با هدف آشنایی مخاطبان جهانی با فرهنگ و هنر اصیلِ کشورمان در سالن شهید آوینی این دانشگاه تا ششم مردادماه، میزبان علاقمندان است.

کد خبر 1774469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha