تعداد بازدید کنندگان در نیمه اول سال ۲۰۲۴ از مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی

مسجد جامع شیخ زاید در نیمه اول سال ۲۰۲۴ پذیرای ۴ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۵۸ بازدید کننده بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « akher»، مرکز مسجد جامع شیخ زاید ابوظبی در نیمه نخست امسال پذیرای ۴ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۵۸ بازدیدکننده بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

سال گذشته در این بازه زمانی، یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۹۸ نمازگزار مرد و زن و ۲ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۲۵ بازدید کننده داشته است.

به طور جزئی، تعداد نمازگزارانی که  در نیمه اول سال جاری نماز جمعه را در این مسجد اقامه کرده اند، به ۱۴۹ هزار و ۶۶۶ نمازگزار رسید.

این در حالی است که تعداد مؤمنانی که نمازهای یومیه را در این مسجد اقامه کردند به ۳۴۸ هزار و ۵۷۳ نمازگزار رسید و در طول این مدت، ۶۱۷ هزار و ۴۵۸ نمازگزار در این مدت نماز عید فطر و قربان را اقامه کردند.

روز ۲۷ رمضان سال ۱۴۴۵ هجری قمری مطابق با ۵ آوریل شاهد بیشترین تعداد نمازگزاران در مسجد بود، به طوری که ۸۷ هزار و ۱۸۶ نمازگزار در این مسجد به اقامه نماز پرداختند که از این تعداد ۷۰ هزار و ۶۸۰  نمازگزار شب ۲۷ رمضان را در این مسجد احیا کردند.

در قالب طرح «مهمانان روزه‌دار ما»، این مرکز دو میلیون و ۱۵۰ هزار وعده افطاری تهیه کرد و از این تعداد ۶۵۰ هزار وعده غذا برای افطارکنندگان در داخل مسجد سرو شد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار غذا در شهرهای ابوظبی توزیع شد. این مرکز همچنین ۳۰ هزار وعده سحری در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان توزیع کرد.

این مرکز جایگاه خود را در نقشه گردشگری فرهنگی جهانی تحکیم بخشیده است، زیرا ۸۱ درصد از بازدیدکنندگان این مسجد را خارج از کشور و ۱۹ درصد آن را ساکنان کشور تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده تقویت جایگاه آن در کشور است.

در صدر فهرست بازدیدکنندگان مسجد جامع شیخ زاید، قاره آسیا است که ۵۲ درصد را تشکیل می دهد و در ردیف دوم، قاره اروپا با ۳۴ درصد و سپس قاره آمریکای شمالی با ۷ درصد، قاره آمریکای جنوبی و آفریقا هر کدام با ۳ درصد  واسترالیا با نرخ ۱ درصد قرار دارد.

در رده بندی کشورهایی که شهروندان آنها از مسجد بازدید کرده اند، هند با ۲۲ درصد از کل بازدیدکنندگان در رتبه اول، چین با ۱۱ درصد در رتبه دوم، روسیه با ۸ درصد، رتبه سوم، آلمان با ۴ درصد، ایالات متحده آمریکا با ۴ درصد در رتبه پنجم، فرانسه با ۳ درصد در رتبه هفتم، انگلستان با ۳ درصد رتبه هشتم، پاکستان با ۳ درصد رتبه نهم و فیلیپین با ۲ درصد در رتبه دهم قرار دارند.

متخصصان تورهای فرهنگی این مرکز دو هزار و ۹۵۸  تور فرهنگی با حضور ۴۱ هزار و ۹۵۷ بازدیدکننده از سراسر جهان انجام دادند.

کد خبر 1774643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha