راه‌اندازی کمپین دفاع از حضرت مسیح(ع)

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، ضمن محکوم کردن اهانت به عیسی مسیح در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از راه اندازی کمپینی در دفاع از حضرت مسیح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان نارضایتی شدید خود را از اهانت به عیسی مسیح در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد و از راه اندازی کمپینی برای دفاع از او خبر داد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دو بیانیه از اهانت به عیسی مسیح در افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴  که از روز جمعه آغاز شد و فعالیت‌های آن تا ۱۱ آگوست ادامه دارد، اعلام کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، نمایش شام آخر مسیح با حضور دگرباشان جنسی در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴،  با انتقادهای  شدید همراه شد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای با ابراز نارضایتی شدید از مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تأکید کرد: این مراسم شاهد توهین آشکار به ادیان و توهین به انبیای الهی به ویژه حضرت مسیح و حواریون بوده است.

وی تاکید کرد: آنچه در این مراسم رخ داد بیانگر انحطاط اخلاقی بی‌سابقه، نقض آشکار ارزش‌های معنوی و اصول انسانی، تعرض به احساسات همه مؤمنان به خداوند متعال و رسولان او، توهین به عمیق‌ترین اعتقادات آنان است. ورزش باید عامل وحدت و تفاهم باشد نه نقض آشکار روحیه وحدت.

وی افزود: ما امروز شاهد افول فزاینده ارزش‌های غربی در تمام عرصه‌های زندگی هستیم، چرا که ارزش‌های معنوی و اخلاقی را کنار گذاشته و به فروپاشی خانواده، بی‌تفاوتی نسبت به روابط انسانی و انحطاط اخلاقی دامن زده‌اند.

این اتحادیه از ائمه و خطبای مساجد خواست تا در خطبه ها و دروس خود بر لزوم احترام به همه انبیا و رسولان و بر جایگاه عظیم آن در تمامی ادیان آسمانی تاکید کنند.

وی افزود: ما حضرت عیسی (ع) را پیامبر بزرگ و فرستاده پیامبران الهی و یکی از پیامبران اوالعزم می دانیم و به پیام آسمانی او که دعوت به وحدت و یگانگی خدا می کرد،  ایمان داریم. ما به مقام بزرگ ایشان احترام می‌گذاریم.

در همین راستا، علی محمد الصلابی، دبیر کل اتحاد علمای مسلمان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ارسال نامه‌ای به اعضای فدراسیون از آنها دعوت کرده تا در کمپین جهانی دفاع از مقام حضرت عیسی شرکت کنند.

الصلابی گفت: حمله به مقام حضرت عیسی، ایجاب می کند که همه ما در کنار هم برای مقابله با آن بایستیم و حرمت همه پیامبران را نگه داریم و به آنها احترام بگذاریم.

الازهر الشریف شامگاه یکشنبه با محکوم کردن نمایش شام آخر توهین به حضرت مسیح در افتتاحیه بازی های المپیک پاریس را افراط گرایی و بربریت بی پروا دانست.

کد خبر 1774699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha