فریادهای ضد آمریکایی حامیان فلسطین در «توکیو»

حامیان فلسطین با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به حضور «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در «توکیو» ژاپن اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « yenisafak»، بر اساس ویدئوها و عکس های مختلفی منتشر شده در رسانه های اجتماعی حامیان فلسطین با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را نسبت به حضور «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در «توکیو» ژاپن اعلام کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهای «بلینکن به خانه‌ات برگرد و آزاد، آزاد، آزاد، فلسطین آزاد»، مخالفت خود را با نقش آمریکا در جنگ اسرائیل علیه غزه نشان دادند.

این اعتراض در حالی برگزار شد که «کامیکاوا یوکو»، وزیر امور خارجه ژاپن و «کیهارا مینورو»، وزیر دفاع ژاپن میزبان همتایان آمریکایی خود برای نشست موسوم به ۲+۲ در توکیو بودند.

کلیپ‌های ویدیویی که در پلتفرم «ایکس» به اشتراک گذاشته شده است، معترضانی را نشان می‌دهد که شعارهایی در حمایت از فلسطین سر می‌دهند و پلاکاردهایی علیه بلینکن در دست دارند.

به گفته یکی از فعالان در این تظاهرات، معترضان در مقابل مکانی که مقامات آمریکایی و ژاپنی جلسه خود را برگزار کردند، تجمع کرده بودند، اما پلیس تلاش کرد تا معترضان را از محل برگزاری دور نگه دارد.

به گفته این فعال که خود را نماینده شبکه ضد تجارت اسلحه معرفی می کند، معترضان از بنرهای دیگری که روی آنها نوشته شده بود «شرم بر شما»، استفاده کردند.

اسرائیل با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری است، در بحبوحه تهاجم وحشیانه خود به غزه از زمان طوفان الاقصی در ۷ اکتبر با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

به گفته مقامات بهداشتی محلی، بیش از ۳۹ هزار فلسطینی از آن زمان تاکنون به شهادت رسیده‌اند و بسیاری هم مجروح و یا آوارده شده‌اند.

کد خبر 1774706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha