افزایش سحر و جادو در آخرالزمان/ باید به قدرت برتر پناهنده شد

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به ویژگی‌های دوران حیرت قبل از ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی، یکی از این ویژگی‌ها را افزایش سحر و جادو خواند و راه مواجهه با آن را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام مسعود عالی، دوشنبه شب (۸ مرداد) در اولین شب از مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مسجد تاریخی امام با اشاره به روایاتی که مصرّح دوران حیرت و سردرگمی قبل از ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی است؛ افزود:  در این دوران دستگاه ابلیس با تمام قوا باورها و اعتقادات مومنین را مورد هجوم قرار داده و آنان را دچار سردرگمی می‌کند.
وی افزود: از آنجا که با ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی، فلسفه وجودی شیطان از بین می‌رود لذا قبل از ظهور هر چه تیر دارد رها می‌کند تا هم ظهور را به تاخیر بیندازد و هم مومنین را دچار حیرت کند.
این واعظ مشهور کشورمان با بیان اینکه شیطان مجهز به اطلاعات گسترده جهانی است و حتی از نیت‌ها خبر دارد زیرا به واسطه ۶ هزار سال در عالم غیب و ملکوت، باطن عالم را می‌داند؛ گفت: پیچیده‌ترین نقشه‌های شیطان برای آخرالزمان است.
وی ادامه داد: جنود ابلیس در آخرالزمان صد چندان، پیچیده و با آگاهی زیاد وارد میدان می‌شود و برای همین امروز شاهد انواع گناهانی هستیم که قبلاً سابقه نداشتند؛ گناهان عجیب و غریبی که اتفاقاً باعث کوتاهی عمر هم می‌شود.
حجت‌الاسلام عالی وقوع فتنه‌های متعدد در آخرالزمان را هم مورد اشاره قرار داد و افزایش سحر و جادو را از دیگر ویژگی‌های قبل از ظهور خواند و تصریح کرد: در مسئله سحر و جادو چیزی شبیه دوران حضرت سلیمان اتفاق می‌افتد؛ به خصوص توسط یهود که ید طولایی در این باره دارند.
وی در همین زمینه توضیح داد: صهیونیست‌ها از جن و علوم غریبه برای کسب اطلاعات استفاده می کنند و برای همین رهبری در چندین مورد مسئله جن را مطرح کردند زیرا در آخرالزمان به خصوص جن‌های کافر و شرور بسیار فعال می‌شوند.
سخنران اولین شب عزاداری مسجد امام کرمان ادامه داد: البته ما در برابر هجوم شیطان بدون ابزار نیستیم و خداوند در برابر این سحرها و طلسم‌ها ما را بی پناه نگذاشته و باید به قدرت برتر که همان اهل بیت است پناهنده شویم و در آخرالزمان ملازم دعا باشیم.
وی در تکمیل این بخش از سخنانش صدقه دادن روزانه، قربانی کردن، خواندن روزانه ۵ مرتبه آیة الکرسی(همان آیه اول) استفاده از حرز به ویژه حرز امام جواد علیه‌السلام، همراه داشتن قرآن جیبی، مجلس ذکر و توسل به اهل بیت در خانه را بسیار موثر خواند.
حجت‌الاسلام عالی با متذکر شدن این نکته که شیطان حتی به انبیای الهی نیز طمع کرده و در کار آنان اخلال ایجاد می‌کند؛ در این رابطه به آیه ۱۵ سوره مبارکه قصص استناد و خاطرنشان کرد: شیطان می‌تواند ما را از امام زمان غافل کند که باید مراقب باشیم.

کد خبر 1774756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha