کرامت عاشقان حسینی به نیازمندان

عاشقان سید و سالار شهیدان عالم در استان اصفهان همزمان با ماه محرم علاوه بر عزاداری حسینی، هزار میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مجلس و مراسم های خاندان عصمت و طهارت به قدری با برکت است که همگان از خان برکت آن بهره مند می شوند که این برکات گاهی معنوی و گاهی مادی بوده و هر کس به اندازه ای بهره می جوید.مجلس و روضه امام حسین که در این میان حال و هوای دیگری دارد و چنان شوری در میان جامعه به وجود مز آورد که به قول شاعر انگار عزای اشرف اولاد آدم است.

شهرها و روستاها سیاه پوش، مراسمات عظیم و گسترده و همه عزادار آن حضرت می شوند. محتوای فرهنگی این مراسمات نیز چشم‌ و چراغ هدایت و نجات بشریت بوده و همگان از معرفت آن بهره مند شده و راه و مسیر موفقیت را پیدا می کنند.

پذیرایی از عزاداران و زایران آن حضرت که وصف ناشدنی بوده و افراد برای آن حساب و کتابی نداشته و از دارایی خود برای این کار می گذرند. سفره های عظیم و گسترده نذری در مناطق مختلف پهن شده و همگان هم از آن بهره می گیرند.

کرامت عاشقان حسینی به نیازمندان

گونه های مختلف نذر به نیت امام حسین و یارانش هم دیده می شود که بعضی خون اهدا کرده و برخی هم از دارایی مالی و ملک خود مایه می گذارند.جریان شکل گیری پویش مردمی اطعام و کمک به نیازمندان هم اتفاق جدیدی است که این سال ها محقق شده و افراد به نیت امام حسین کمک می کنند.

رشد ۲ برابری کرامت عاشقان حسینی

عاشقان حسینی در استان اصفهان از کرامت خود به نیازمندان حماسه ساز شدند و افزایش ۲ برابری کمک به نیازمندان در قالب پویش ملی اطعام قابل توجه بود.

این کمک ها در حالی رقم مورد که از کیفیت و کمیت برنامه های فرهنگی ایام محرم نیز کم نشده است. مردم این استان همسو با افزایش مراسمات و برپایی موکب ها، افزون بر هزار میلیارد ریال  در پویش اطعام و احسان حسینی  به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد کمک کردند.

کرامت عاشقان حسینی به نیازمندان

معاون مشارکت های مردمی کمیته امام استان اصفهان در این خصوص گفت: این کمک مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی بوده است.

علی اخلاقی با بیان اینکه این میزان مشارکت افزایشی بوده است، افزود: میزان کمک مردم در مقایسه با سال قبل رشد ۲ برابری داشته است.

وی ادامه داد: یکصد هزار پرس غذای گرم و  ۱۰ هزار بسته معیشتی در قالب این طرح توزیع شد.

اخلاقی مشارکت مراکز نیکوکاری در این خصوص را مهم خواند و اذعان داشت: حدود نیمی از مراکز نیکوکاری استان اصفهان در این پویش فعال بودند.

استفاده از ظرفیت مساجد در تهیه غذا و بسته های معیشتی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان به تعاملی که با مساجد برای این پویش صورت گرفته گفت: غالب مراکز نیکوکاری مردمی در این مراکز راه اندازی شده اند.

وی ادامه داد: اقدام خیرخواهانه در کنار عزاداری ها معنویت خاصی را به وجود آورد.

کرامت عاشقان حسینی به نیازمندان

کمک به نیازمندان توام با مراسمات

کمک به نیازمندان تاثیری در شور و تنوع برنامه های مذهبی نداشته و تنها بر دایره فعالیت های این ایام افزوده است.

همه در کنار همدیگر به عشق امام حسین و یاران با وفایش سهیم در امر خیر هستند. جمعی از افراد در یکی از گونه های نذری نقش آفرینی دارند و برخی هم در چند موضوع مشارکت می کنند.

حلقه گسترده مشارکت در محرم به قدری زیاد است که همه در دریای آن سهیم می شوند

کد خبر 1774760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha