اعزام تجهیزات موکب حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با ۱۰ دستگاه کامیون به کاظمین

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس گفت: موکب حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس دارای ۴۰ دستگاه کولر، ۱۲ دستگاه ماشین لباسشویی، سردخانه، دستگاه یخ ساز، ژنراتور برق، سازه اسکان با گنجایش ۷۰۰ نفر، امکانات کامل آشپزخانه، ۴۰۰ کپسول گاز و امکانات فنی و تاسیساتی است که تمام این امکانات با ۱۰ دستگاه کامیون و تریلی به کاظمین حمل می‌شوند.

مجتبی محمدی -مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس و مسئول موکب اربعین حسینی این شهرستان به نام حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس - در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در خصوص موکب اربعین این شهرستان اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده زمان اعزام موکب اربعین این شهرستان روز شنبه ۲۰ مرداد ماه در نظر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه موکب اربعین حدود ۶۰ خدمه دارد، افزود: در صورتی که این موکب بحث اسکان خواهران را فراهم کند تعداد خدمه بیشتر خواهد بود. 

محمدی با اشاره به خدمات موکب اربعین عنوان کرد: این موکب در اربعین حسینی به ارائه خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی سه وعده بین ۷ تا ۹ هزار نفر روزانه، چای و نوشیدنی، شستشوی لباس، خیاطی، آرایشگری، کفاشی و خدمات اورژانس خواهد پرداخت.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و موکب اربعین حسینی طبس افزود: این موکب دارای ۴۰ دستگاه کولر، ۱۲ دستگاه ماشین لباسشویی، سردخانه، دستگاه یخ ساز، ژنراتور برق، سازه اسکان با گنجایش ۷۰۰ نفر، امکانات کامل آشپزخانه، ۴۰۰ کپسول گاز و امکانات فنی و تاسیساتی و لوازم فرهنگی و پخش مانند باند و بلندگوی پر قدرت بوده که تمام این امکانات با ۱۰ دستگاه کامیون و تریلی حمل می‌شوند. 

وی در خصوص مکان استقرار موکب اربعین گفت: مکان استقرار موکب در شهر کاظمین عراق در جوار بارگاه امامین جوادین علیه السلام و پدر بزرگوارشان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در شارع صاحب الزمان(عج) است. 

محمدی بیان کرد: با توجه به تهیه زیرساخت ها و امکانات اساسی در طول سال های گذشته از زمان اولین اعزام موکب تاکنون، فعلا نیازهای موکب تهیه اقلام پذیرایی غذایی و نوشیدنی و ظروف است. 

مسئول این موکب مردمی شهرستان طبس در زمینه ارتباط موکب با آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طبس اعلام داشت: هماهنگی خوبی بین این دو مجموعه در برنامه ریزی های لازم وجود دارد که خادمین آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام همت و تلاش وافر در این زمینه دارند.

کد خبر 1774788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha