نام کرمان و کرمانی‌ در تاریخ ۵۰۰ سال آینده آستان قدس حسینی ماندگار شد

امام جمعه کرمان با اشاره به ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام در کرمان؛ آن را توفیق بزرگی دانست که نام استان را تا سالیان سال ماندگار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه‌شنبه(۹ مرداد) در همایش موکب‌های اربعین به ثواب بسیار زیاد هزینه کردن در مسیر امام حسین علیه‌السلام اشاره و تصریح کرد: خداوند چند توفیق بزرگ را به شما داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به ساخت گنبد جدید حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: تاریخ عتبه مقدسه حداقل برای ۵۰۰، ۶۰۰ سال آینده(استحکام گنبد جدید) توسط شما رقم خورد.
وی با افزودن این مطلب که چنین اقدامی در طول تاریخ کم رقم می‌خورد؛ آن را توفیق بزرگی در تاریخ اسلام برای کرمانی‌ها دانست زیرا ساخت حرم‌های مطهر در طول تاریخ کم اتفاق افتاده است.
امام جمعه کرمان به حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این افراد رفقای شهدا و رزمندگان دیروز هستند لذا قاطبه جریان‌سازی در عتبات توسط رزمندگان دفاع مقدس است.
وی محوریت کرمان در توسعه حرم‌های مطهر ائمه و نقش برجسته آنان در ساخت و ساز را مورد تاکید قرار داد و در ادامه پیاده روی اربعین را یک جریان عظیم فرهنگی خواند که از قدیم‌الایام بوده اما نه با این کیفیت و کمیت که دنیا را تحت تاثیر قرار  بدهد و میلیون‌ها نفر در سرما و گرما و با عشق و علاقه طی مسیر کنند.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در واقع یک شستشوی فرهنگی مثبت جوامع را درگیر می‌کند و غالب این جماعت جوانان است که در این حرکت بسیج می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: در این جریان بزرگ فرهنگی تاریخ ساز موکب‌داری یک توفیق و دارای ثواب بزرگی است زیرا اربعین یک حرکت تاریخی، سرنوشت‌ساز و عجیب است.
محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان هم با توصیه به اینکه مرجعیت ستاد عتبات در موکب‌های اربعین باید مد نظر باشد؛ بر ارتباط موکب‌ها با بدنه مردم هم تاکید و بیان کرد: کمتر استانی مانند کرمان در مشارکت برای بازسازی عتبات عالیات چنین توفیقاتی داشته است.
وی بر پذیرایی شایسته از زائران اتباع که از مرزها وارد استان کرمان می‌شوند، تاکید کرد.

کد خبر 1774819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha