برکات اعتماد به جوانان در مسجد علی‌بن‌ابیطالب(ع)

عاصف اسدی، جوان ۱۷ ساله خمینی است که با حمایت ها و راهنمایی حجت الاسلام ترازی، امام جماعت مسجد سکان فرهنگی مسجد علی ابن ابیطالب علیه السلام شهر خمین را به دست گرفت و با برگزاری کلاس های مختلف فرهنگی اکنون موفق به جذب جوانان و نوجوانان به مسجد شده است.

خبرگزاری شبستان، استان مرکزی؛ کار فرهنگی نیازمند عشق به فرهنگ دینی و اسلامی، ذوق و سلیقه و تلاش است و حتی می توان بدون حمایت دولتی و بودجه فرهنگی به آن پرداخت.

هستند جوانان و نوجوانانی که دغدغه دین و فرهنگ را دارند و با دست خالی ولی با نیروی اراده و ایمان دست بکار شده و سبب ایجاد شور و نشاط در محله و منطقه خود و همچنین جذب جوانان به مساجد شده اند.

نقش ائمه جماعت و هیات امنا، نیز در اجرای اینگونه برنامه های فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، چرا که راهنمایی، همدلی و همراهی ایشان با جوانان و نوجوانان سبب گرایش هر چه بیشتر آنان به سمت مسجد، فعالیت های فرهنگی و دینی و تلاش در راستای آینده بهتر می شود.

مسجد علی‌ابن ابیطالب علیه السلام شهر خمین یکی از این مساجد است که وجود امام جماعتی فعال و دغدغه مند توانسته جوانان و نوجوانان زیادی را به سمت فعالیت فرهنگی هدایت و حتی خود جوانان و نوجوانان مدیریت برنامه ها را به دست گرفته اند.

نوجوان دهه هشتادی خمینی، ادامه دهنده راه امام خمینی

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

 عاصف اسدی، نوجوان دهه هشتادی است که با حمایت ها و راهنمایی های امام جماعت و حضور مستمر در مسجد، دوستان خود را نیز به این پایگاه دینی جذب کرده و علاوه بر آن با راهنمایی و رهبری امام جماعت و همکاری هیات امنا، زمینه را برای برگزاری کلاس های تابستانی فراهم کرده است.

امروز نیز همچون روزهای گذشته صبح خبری خود را با حضور در گروه بچه های مساجد استان مرکزی، که مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در آن حضور دارند و برنامه های کانون را در آن قرار داده و به تعامل و همفکری در گروه می پردازند آغاز کردم که با پیامی از سوی آقای اسدی مبنی بر طرح اوقات فراغت تابستان مسجد علی‌ابن ابیطالب علیه السلام روبرو شدم، مانند همیشه در صفحه شخصی ایشان پیام داده تا از برنامه‌هایشان برای درج در خبرگزاری شبستان مطلع شوم که با صحبت با ایشان متوجه شدم که این مسجد کانون ندارد و برنامه ها بدون وجود کانون برگزار می شود.

در گام اول فکر کردم با شخصی میان سال که از اعضای هیات امنا و فردی دغدغه مند که همواره دغدغه کار فرهنگی دارد روبرو هستم برایم جالب شد و سوالات خود را از ایشان پرسیدم ایشان نیز به تمام سوالات در خصوص کلاس ها و برنامه های فرهنگی پاسخ داد و بیان کرد ما در مسجد کانون نداریم و برنامه ها به همت اینجانب و با همکاری امام جماعت و هیات امنا در حال برگزاری است.

باز هم برایم جالب شد و به ایشان کانون های فرهنگی هنری مساجد را معرفی کردم و برای ایشان شماره مسئول نمایندگی کانون های مساجد در شهر خمین را ارسال کردم.

 اطلاعات و اخبار که از ایشان گرفته بودم تنظیم و برای تکمیل صحبت ها به ایشان زنگ زدم، بعد از تماس با ایشان برخلاف تصور که فکر میکردم با مردی میانسال صحبت می کنم با صدای پسر جوانی روبرو شدم که از ایشان پرسیدم و متوجه شدم تمام این کارهای فرهنگی به همت همین جوان اجرا شده است و این بود که باز هم متوجه شدم کار فرهنگی نیازمند عشق و علاقه و داشتن دغدغه فرهنگی و دینی است نه بودجه و مشارکت مسئولان.

فعالیت فرهنگی در مسجد را با ۵ نفر آغاز کردم

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

عاصف اسدی، با اشاره به اینکه خود جوانی مسجدی بوده و همواره در نماز و برنامه های مذهبی مسجد شرکت می کرد به خبرنگار شبستان گفت: مسجد ما در مرکز شهر و محل حضور همگان و پارک اصلی شهر قرار دارد و همواره جوانان و نوجوانان زیادی در این محله حضور دارند که این حضور سبب شده تا به فکر اجرای فعالیت های فرهنگی در مسجد بیفتم.

ابتدا چهار نفر از دوستانم را با خود همانطور که حجت الاسلام ترازی، امام جماعت مسجد ما را راهنمایی می کردند، با خود همراه کردم و سپس از هر نفر خواستیم تا دیگری را با خود همراه کند و به تبلیغ فعالیت های فرهنگی و تشویق جوانان به حضور در مسجد پرداختیم که خوشبختانه تا کنون موفق بودیم.

اجرای ویژه برنامه «حرکت در مسیر تعالی» به همت نوجوانی خوش فکر

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

این نوجوان فعال خمینی اضافه کرد: ما در تابستان یعنی تیر ماه یک دوره مسابقه فرهنگی، ورزشی و معرفتی را نیز برگزار کردیم که شامل مسابقات فوتبال‌دستی، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز و ... بود.

 وی با بیان اینکه این ویژه برنامه با عنوان «حرکت در مسیر تعالی» ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شد، بیان کرد: اولین دوره این مسابقات در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا اذان مغرب انجام شد.

این نوجوان خمینی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید وقت خود را ارزشمند دانسته و از آن به درستی استفاده کنند، گفت: مسئولان و فعالان فرهنگی باید کاری کنند که جوانان و نوجوانان ما در مسیر درست حرکت کنند و زمانشان را هدر ندهند چرا که ما با برگزاری این ویژه برنامه یک روز شاد، آموزشی، تربیتی همراه با جوایز مختلف را در کنار بچه ها داشتیم.

 اجرای ویژه برنامه اوقات فراغت با همدلی بچه های محله

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

اسدی از اجرای ویژه برنامه اوقات فراغت با همدلی و همراهی بچه های محله خمین در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) این شهر خبر داد.

عاصف اسدی، با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر احیای کارکردهای مساجد، گفت: مسجد علی ابن ابیطالب (علیه السلام) در مرکز شهر خمین قرار دارد و خوشبختانه این مسجد محلی برای حضور و تجمع جوانان و نوجوانان خمینی به ویژه محله است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال به ویژه در ایام و مناسبت های خاص همچون ماه های محرم و صفر، ماه رمضان، ایام تابستان و اوقات فراغت، مسجد علی ابن ابیطالب (علیه السلام) شهر خمین میزبان اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان است، بیان کرد: به همین دلیل ما در هیات فرهنگی مسجد تصمیم به برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری گرفتیم که بحمدالله تا کنون مورد استقبال قرار گرفته است.

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که این کلاس های برگزار می شود، ادامه داد: کلاس های آموزشی ما شامل، آموزش مکبری، اذان، قرآن کریم، آموزش کار با کامپیوتر، آموزش عکاسی و فیلمبرداری، فتوشاپ، آموزش مداحی، آموزش نقاشی، خط، آموزش اریگامی، دفاع شخصی و کلاس های تقویتی و معرفتی است.

اسدی همچنین به برنامه های فرهنگی و تفریحی مسجد در تابستان جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هرهفته ما برای بچه ها برنامه تفریحی کوهنوردی، سالن، محفل انس با قرآن کریم و حلقه صالحین را با همکاری پایگاه بسیج برگزار می کنیم.

مسئول برنامه های فرهنگی مسجد علی ابن ابیطالب (ع) خمین، همچنین به فعالیت های ورزشی و مسابقات مختلف اشاره کرد و ادامه داد: هر یک ماه نیز مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار می کنیم که در ایام ماه محرم و صفر برگزار نمی شود.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: اردو های زیارتی و سیاحتی، استخر، سالن هفتگی، کوهپیمایی و کلی برنامه های جذاب و هیجان انگیز نیز برای اوقات فراغت تابستان در نظر گرفته شده است که همراه با اهداء جوایز انجام می شود. اسدی اضافه کرد: کلاس های این مسجد در رده سنی های جوانان و نوجوانان و نونهالان و ویژه پسر ها در دو گروه ۸ تا ۱۲ نونهالان و ۱۳ تا ۱۸ جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

هدف ما کادر سازی برای آینده انقلاب است

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

 حجت الاسلام ترازی، امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شهر خمین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: جوانان و نوجوانان امروز مدیران و آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید از هم اکنون آموزش های لازم را برای مدیریت آینده کشور فرا گیرند.

وی بیان کرد: ما در مسجد به پرورش و تربیت فکری و فرهنگی این جوانان و نوجوانان می پردازیم و کار را به دست خود بچه ها می سپاریم و بزرگترها هدایت و راهنمایی آنها را برعهده دارند.

امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب(ع) با اشاره به فعالیت های عاصف اسدی در مسجد، گفت: ایشان نوجوانی مستعد، فعال و پرشور و نشاط است که ما نیز زمینه را برای فعالیت ایشان فراهم کرده و همواره به تشویق ایشان برای انجام کارهای بزرگ و فعالیت های فرهنگی و هنری می پردازیم.

حجت الاسلام ترازی به تهاجم فرهنگی و توطئه های دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: نسل جوان و نوجوان ما باید از این توطئه ها آگاه باشند و حضور در مسجد و اجرای فعالیت های فرهنگی و دینی ایشان را از توطئه های دشمنان در امان نگه می دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما جوانان بسیاری را همچون آقای اسدی پرورش دادیم تا هر یک از اینها بتوانند یک فعال فرهنگی باشند و امید است بتوانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

جوانی که با هدایت امام جماعت سکان فرهنگی مسجد علی‌ابن ابیطالب خمین را در دست گرفت

کد خبر 1774896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha