جانشین «اسماعیل هنیه» پس از جلسه شورای مشورتی تعیین می‌شود

جنبش حماس تاکید کرد که انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس پس از جلسه شورای مشورتی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  اخبار مربوط به انتصاب «خالد مشعل» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش به جانشینی اسماعیل هنیه را که اخیراً ترور شده است، تکذیب کرد.

باسم نعیم، رئیس اداره روابط خارجی جنبش حماس در نوار غزه به «نووستی» گفت: هیچ چیز جدیدی در مورد فعالیت داخلی حماس وجود ندارد.

باسم نعیم تاکید کرد: انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش پس از تشکیل جلسه شورای مشورتی صورت می‌گیرد و پس از آن تعیین رئیس جدید دفتر سیاسی حماس رسماً اعلام خواهد شد.

یک منبع رسمی در حماس گفت: ما تعیین جانشین برای اسماعیل هنیه را تکذیب می‌کنیم و پس از برگزاری انتخابات که پس از نشست شورای مشورتی این جنبش برگزار می‌شود، رسماً اعلام خواهیم کرد و نام (جدید) رئیس دفتر سیاسی حماس پس از جلسه به طور رسمی اعلام خواهد شد.

رویترز گزارش داد که خلیل الحیه یکی از مقامات ارشد حماس که در قطر اقامت دارد و ریاست مذاکره کنندگان این جنبش در مذاکرات با اسرائیل را بر عهده دارد، احتمالا جایگزین هنیه خواهد شد.

پس از شهادت «شیخ احمد یاسین» در ماه مارس ۲۰۰۴، اسرائیل جانشین وی عبدالعزیز الرنتیسی را یک ماه بعد در غزه ترور کرد و خالد مشعل رهبری سیاسی حماس را به دست گرفت.

او در سال ۲۰۰۹ مجدداً به ریاست دفتر سیاسی برگزیده شد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ اسماعیل هنیه به عنوان جانشین وی انتخاب شد و اصل مقاومت برای آزادی سرزمین فلسطین را پذیرفت و در حال حاضر سمت ریاست جنبش حماس در خارج از کشور را بر عهده دارد.

پیشتر یک منبع در جنبش حماس اعلام کرده بود که این جنبش هنوز درباره نامزدی احتمالی خود برای پست ریاست جدید دفتر سیاسی پس از ترور اسماعیل هنیه در ایران صحبت نکرده است.

این منبع به خبرگزاری «نووستی» گفت: گزارش های منتشر شده توسط برخی رسانه های ایرانی مبنی بر تصمیم این جنبش برای تعیین یکی از رهبران قدیمی حماس به نام خالد مشعل که مقیم قطر است، تکذیب شده است.

وی گفت: اطلاعاتی که حاکی از انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی است هنوز صحیح نیست.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، سحرگاه چهارشنبه به همراه محافظش در محل اقامت خود در تهران، یک روز پس از تحلیف رئیس جمهور جدید ایران ترور شد.

کد خبر 1775450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha