همکاری کانون‌های مساجد و شهرداری مشهد در رفع آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با دعوت از کانون‌ها مسجدی و تشکل‌های مردمی برای مشارکت با شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی، از ثبت نام حدود ٢٠٠٠ تشکل در سامانه سما خبر داد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در مشهد مقدس بالغ بر ۱۵۰۰ مسجد و صدها کانون فرهنگی هنری فعال و بیش از ۲۷۰۰ هیات به فعالیت مشغولند که می‌توانند در حوزه‌های مختلف به خصوص آسیب‌های اجتماعی به مدد مدیریت‌ شهری بیایند.

وی کانون‌های فرهنگی مساجد را ظرفیتی ویژه برای برنامه‌های اجتماعی دانست و افزود: برای هدفمند شدن و ضابطه مندی مشارکت با تشکل ها و کانون‌ها، سامانه ای به نام «سما» (سامانه مشارکت‌های اجتماعی) راه اندازی شد که تشکل های مردمی درخواست و ایده ها و توانمندی‌های خود را اعلام کنند.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی این سامانه هم تاکنون، حدود ٢٠٠٠ تشکل مردمی در این سامانه ثبت نام کرده اند تصریح کرد: سامانه سما با هدف ارتقاء خدمت رسانی، عدالت محوری، ارتباط بهتر با تشکل ها، استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی، تسهیل در پاسخگویی، تکریم مراجعین، کاهش مراجعات مردمی به شهرداری مناطق و توجه خاص به مناطق کم برخودار شهر مشهد، توسط مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد.

وی خاطر نشان کرد: تشکل های فرهنگی و اجتماعی می توانند درخواست های خود را ناظر به برنامه هایی که در حوزه آسیب ها و مسأله های اجتماعی در محلات مختلف شهر برگزار می کنند با مراجعه به این سامانه، برای سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارسال نمایند و خدمات مشارکتی را از مناطق سیزده گانه دریافت نمایند.

ابراهیمی افزود: از ابتدای راه اندازی این سامانه تا کنون، بیش از ۴هزار و ٣٠٠ مشارکت از سوی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با تشکل های مردمی انجام شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در سال جاری اولویت مشارکت با موضوعات فرزندآوری و جوانی جمعیت، پیشگیری از اعتیاد و طلاق و کودکان بازمانده از تحصیل، کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و... خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1775494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha