ترور هنیه نشان‌دهنده جدی نبودن رژیم صهیونیستی در مذاکرات است

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه، ستون مذاکره کننده را ترور کرد و با این اقدام نشان داد که به دنبال مذاکره نیست و به ورشکستگی در برابر مقاومت فلسطین رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین آنلاین، جهاد طه، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره سرنوشت مذاکرات بعد از ترور اسماعیل هنیه، گفت: ترور اسماعیل هنیه  که ستون مذاکره مقاومت بود، گواه روشنی بر ماهیت مذاکراتی است بنیامین نتانیاهو به دنبال آن است.

جهاد طه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ترور هنیه نشان‌دهنده جدی نبودن رژیم صهیونیستی در موفقیت‌آمیز مذاکرات و پایان دادن به تجاوز است و از این رو جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در توقف سلسله جنایات صهیونیست‌ها بر عهده بگیرد.

وی افزود: کشتار مردم فلسطین طی مراحل قبلی در جریان مذاکرات، نشان داد که اشغالگران به دنبال مانع تراشی، طفره رفتن و تعلل هستند.

وی ادامه داد: بنابراین همه پروژه ها و توطئه های صهیونیستی باید افشا شود و مشخص شود که چه کسی مانع تراش می‌کند و چه کسی به فراخوان های بین المللی، مواضع بین المللی، قطعنامه های شورای امنیت و حتی به سخنان بایدن پاسخ نمی‌دهد؟

جهاد طه  ادامه داد: اما جنبش حماس با انعطاف و روحیه مثبت به همه درخواست‌ها حتی به قطعنامه اخیر شورای امنیت و سخنان بایدن پاسخ داد. باید گفت که اسرائیل مانع مذاکرات بوده است تا  به تجاوزات خود به ملت فلسطین ادامه دهد و شاید به برخی از دستاوردهایی که ده ماه پیش نتوانسته بود دست یابد.

وی افزود: امروز متوجه می‌شویم که بعد از  ۱۰ ماه  مقاومت مردم فلسطین رئیس دولت فاشیست افراطی اسرائیل به یک وضعیت ورشکستگی رسیده است، و با این ترور می‌خواهد بگوید که به دستاوردی رسیده است.

سخنگوی حماس در ادامه تاکید کرد که اشغالگران نمی‌توانند با سیاست ترور به هیچ یک از اهداف خود دست یابند.

شهید اسماعیل هنیه در قبرستانی در شهر لوسیل در شمال دوحه پایتخت قطر به خاک سپرده شد و روز چهارشنبه حماس و ایران از ترور هنیه با حمله هوایی اسرائیل به محل اقامت وی ‌در تهران، یک روز پس از شرکت وی در مراسم تحلیف رئیس جمهور مسعود پزشکیان، و حماس و ایران متعهد شدند که به ترور هنیه پاسخ دهند، در حالی که جامعه بین الملل و تلاش‌ها برای آرام کردن اوضاع از ترس گسترش درگیری ها در منطقه ادامه  دارد.

کد خبر 1775633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha