دومین پیاده روی ۷۰۰ نفره کاروان «فُطرُس»

به همت بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین به منظور آمادگی جسمانی و معنوی زائران اربعین حسینی، پیاده‌روی تمرینی برای عموم زائران برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان/یاسوج: با نزدیک شدن به حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین، هر ساله قلب‌های مومنان و عاشقان پرشورتر از همیشه برای حضور در این حماسه بزرگ می‌تپد و افرادی که تجربه حرکت در این مسیر معنوی و عاشقانه را دارند، وصف ناشدنی است.

امسال نیز همانند سال گذشته اربعین حسینی در تابستان قرار گرفته و خطر گرمازدگی وجود دارد، از طرفی افراد شرکت کننده در این همایش و رویداد بزرگ اسلامی، نیازمند آمادگی جسمانی هستند که زائرین حرم امام حسین علیه السلام باید در این راستا آمادگی لازم را داشته باشند تا خدای ناکرده در این مسیر ۸۰ کیلومتری، دچار مشکل نشوند.

در این راستا به همت بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین به منظور آمادگی جسمانی و معنوی زائران اربعین حسینی، پیاده‌روی تمرینی برای عموم زائران برگزار می‌شود.

کاروان ۷۰۰ نفره جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به نام «فُطرُس» در چند مرحله با انجام پیاده‌روی‌های مختلف، در تلاش برای آمادگی جسمانی و معنوی زائرین اربعین حسینی همایش پیاده‌روی تمرینی زائران را برگزار می‌کنند.

حضور همه زائران در این پیاده‌روی‌ها الزامی بوده و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید دارند که حتماً لباس‌ها و کفش‌هایی که زائران در عراق می‌پوشند به ویژه کفش را در این پیاده‌روی استفاده کنند.

دومین مسیر پیاده‌روی در راستای آمادگی جسمانی و معنوی زائران اربعین حسینی روز جمعه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۶ صبح از فلکه جهاد شهر یاسوج تا امامزاده قاسم علیه السلام شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.

شاید بسیاری از افراد توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین کشور عراق را نداشته باشند، ولی در همین پیاده‌روی‌های تمرینی، حاجت روا شده‌اند.

 ۸۰کیلومتر پیاده‌روی 
اگر شما هم برای نخستین بار است که می‌خواهید به سفر معنوی اربعین بروید سؤالاتی در ذهن‌تان وجود دارد، از جمله این‌که مسیر پیاده‌روی اربعین چند کیلومتر است؟ پیاده‌روی اربعین چند روز طول می‌کشد؟

در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است. این مسیر با ستون‌هایی علامت‌گذاری شده که عمود نامیده می‌شوند و زائر را تا کربلا راهنمایی می‌کنند.

عمودها از شماره یک تا ۱۴۵۲ شماره‌گذاری شده و فاصله هر عمود تقریبا ۵۰ متر است. اگر روزانه بین ۸ ــ ۷ ساعت پیاده‌روی کنید، می‌توانید ۳ ــ ۲ روزه خود را به کربلا برسانید.

کد خبر 1776063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha