۱۷ مرداد؛ فرصتی برای پاسداشت قلم خبرنگار

۱۷ مرداد، با خون شهید محمود صارمی، فرزند دیار لرستان که در ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، در تقویم انقلاب اسلامی به نام خبرنگار به ثبت رسیده است، روزی برای یادآوری جهاد و ایثار اصحاب رسانه در عرصه آگاهی بخشی و روشنگری است.

خبرگزاری شبستان- خرم آباد، هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

۱۷ مرداد، روزی که یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه اطلاع رسانی شهید «محمود صارمی» است، را گرامی می‌داریم، هفدهم مرداد روزی از جنس قلم است، روزی به نام خبرنگار و فرصتی برای پاسداشت زحمات شبانه روزی و یک ساله خبرنگار است.

روز خبرنگار، روز حق‌گویی و حق‌جویی و روز پاسداشت قلم، روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند.

خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند، در زمان های مختلف و شرایط حساس جامعه سلاح قلم را در دست می‌گیرند و با نگارش خود تلاش می‌کنند تا واقعیت‌ها منعکس شود و امیدآفرینی را به جامعه تزریق کنند.

قلم خبرنگار از جنس اندیشه و شعور است، خبرنگاران با تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه در مسیر خبرنگاری قلم می‌زنند، بدون هیچ چشم داشتی می‌نگارند تا واقعیت‌ها را منعکس کنند و حقایق دیده شوند و اما در روزی که به نام خودشان ثبت شده است می‌خواهند که دیده بشنوند و حرف هایشان شنیده شود.

خبرنگاری بیشتر از آنکه یک شغل باشد، عشق است و فعالان این عرصه در راه خدمت به مردم و در راستای اعتلای جامعه اسلامی قلم می‌زنند و توجه و حمایت از اصحاب رسانه امری مهم برای ارتقای جایگاه رسانه است.

خبرنگاران می‌توانند سرمنشا بسیاری از اتفاقات خوب در جامعه و در عرصه‌های مختلف باشند و بی شک این مهم نیازمند حمایت ویژه از رسانه و اصحاب رسانه است.

خبرنگاران همچون هر صنف و قشری دیگر با مشکلاتی همچون بیمه، معیشت، رفاه و... روبرو هستند اما هیچکدام از این مشکلات باعث نمی‌شود از تلاش، جهاد و ایثار اصحاب رسانه کم شود و همواره استوارتر از همیشه در انجام رسالتی که بر دوش دارند قدم برمی‌دارند و این چیزی جز عشق به قلم نخواهد بود.

کد خبر 1776082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha