تولید ترانسفورماتور در سال جاری رشد ۱۰ درصدی دارد

صادقی گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو موفق شده است در ۶ ماهه سال مالی شرکت های تابعه و ۴ ماهه سال مالی شرکت اصلی یک رشد ۱۰ درصدی را در تولید ترانسفورماتور بصورت همگن محقق کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، صادقی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه ترانسفورماتور پانصد مگاولتی ظرف مدت شش ماه برای اولین بار در ایران تولید و در پست سعادت نصب شد، گفت: تولید و نصب این ترانس تاثیر فراوانی در قطعی های تهران داشته و در حال حاضر نقش مستقیمی در روشنایی پایتخت دارد.


وی ادامه داد: این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی مزیت‌هایی از قبیل صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتورها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ را دارد.


مهدی صادقی افزود: با ساخت و تولید این ترانسفورماتور، شرکت ایران ترانسفو در زمره معدود سازندگان دارنده تکنولوژی ساخت ابرترانسفورماتور همچون ABB Siemens و TBEA قرار گرفت که علاوه بر رفع نیاز کشور از واردات ابرترانسفورماتورها، از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود که البته تولید سه دستگاه از این ترانسفورماتورها در سال جاری در برنامه قرار دارد که اگر ساخت این مهم صورت گیرد از خروج بیش از ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.


مدیرعامل شرکت ترانسفو اذعان کرد: همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور در سال گذشته، ساخت این ترانسفورماتور با حضور وزیر نیرو آغاز شد که علیرغم وجود مشکلات فراوان در زمینه طراحی و ساخت این ترانسفورماتور، با تکیه بر توان متخصصان داخلی ضمن توسعه دانش و تکنولوژی بومی توانست در بازه زمانی بسیار کوتاه شش ماهه آن را به مرحله آزمایش و رونمایی برساند که قرار است این ابرترانسفورماتور تولید شده توسط وزیر نیرو و سایر مقامات و مسئولان کشوری رونمایی و به بهره‌برداری برسد.


مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ضمن قدردانی از همراهی و همگامی تمامی کارکنان ایران ترانسفو، مدیرعاملان شرکت های تابعه و اعضای هیئت مدیره گروه صنعتی ترانس ها در خصوص اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در دوره مدیریت جدید افزود: به لطف و حول قوه الهی در مدت زمان تقبل این مسئولیت ما موفق شدیم در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش پنجاه درصدی سرمایه شرکت را داشته باشیم و به موجب این موفقیت، مشکلی که حدود دو سال در حوزه سهام داری باقی مانده بود با هماهنگی و همکاری تمامی سهامدارن عزیز و محترم گروه صنعتی ترانس مرتفع گردید.


مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو بدهی دولت به این شرکت را پنج هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سیاست این شرکت در حال حاضر تلاش برای جلوگیری از افزایش بدهی دولت به بیش از این مبلغ به ایران ترانسفو بوده است و امیدواریم با همراهی و همگامی وزارت نیرو و شرکت توانیر در بازه زمانی کوتاه مطالبات خود را دریافت و آن را برای پیشرفت و دستاورد های بهتر به منابع مالی شرکت تزریق کنیم.


صادقی با اشاره به مجموعه اقداماتی که در حوزه حکمرانی شرکتی و استقرار نظام حاکمیت شرکتی که الزام سازمان بورس هم می باشد، گفت: با استقرار نظام کنترل داخلی در همه شرکت ها، حسابرس داخلی کمیته حسابرسی بر اساس گرید شرکت ها ایجاد و همچنین عضو مالی برای تک تک هیئت مدیره ها انتخاب شد که مجموعه صنعتی ترانسفو گزارش این عملکرد ها را به صورت منظم در مجموعه فضای مجازی مرتبط اعلام شده است.


وی ضمن اشاره به حرکت سیاست شرکت مبنی بر تولید، فروش و ایجاد نقدینگی گفت: ما توانستیم طی یک ماه گذشته قریب بر ۸۰ درصد محصولاتمان را توسط شرکت بازرگانی خود به فروش برسانیم که این یک جهش و رکورد عالی برای افزایش نقدینگی در شرکت بوده است.


مدیرعامل شرکت ترانسفو همچنین در خصوص حوزه توسعه صادرات افزود: ما یک بنگاه دانش بنیان شصت ساله بی نظیر در منطقه غرب آسیا هستیم لذا باید در حوزه صادرات بیش از پیش تلاش کنیم و با به کارگیری روش های جدید، با تکیه بر توان داخلی و نیرو های متخصص و نخبه بتوانیم در بازار جهانی خودنمایی کنیم.


مهدی صادقی در پایان گذری بر سایر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه صنعتی زد و گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند. همچنین در تلاشیم تا با تدوین یک برنامه پنج ساله جامع و کامل در همه زمینه ها از جمله بودجه ریزی، برای شرکت های زیرنظر خود، با رعایت همه جانبه استاندارها روز به روز شاهد موفقیت روزافزون این مجموعه صنعتی باشیم کما اینکه انشالا در بازه های زمانی مناسب روند این پیشرفت ها توسط اصحاب محترم رسانه و جامعه خبری استان به عرض مردم عزیزمان خواهد رسید.

کد خبر 1776164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha