حق و عدالت چپ و راست نمی‌شناسد/به تشکیل صنف خبرنگاری کمک می‌کنم

 رئیس جمهور با بیان اینکه دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در هیات وزیران حضور داشته باشند، گفت:  برای تشکیل صنف خبرنگاری، به شما کمک می‌کنم، حق و عدالت، چپ و راست نمی‌شناسد، مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد، شناعت عده‌ای باعث نشود که شما از راه حق و عدالت بیرون بروید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مسعود پزشکیان عصر چهارشنبه (۱۷ مرداد) در نشست صمیمی با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: این ما هستیم که باید کاری کنیم مرجع شویم، مرجعیت هم با اعتماد شکل می‌گیرد. اگر چند بار از ما حرف‌های نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را قبول نخواهد داشت.  

رئیس جمهور با اشاره به معرفی کابینه دولت، افزود: در این مدتی که تلاش می‌کنیم هیات وزیران را معرفی کنیم، درباره وفاق گفتیم و دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در آن حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما این نیست که آدم‌ها بد هستند، مشکل این است که راه را غلط انتخاب می‌کنیم. اگر راه را درست انتخاب کنیم، به مقصد می‌رسیم.  

رئیس جمهور گفت: این چشم‌انداز، همان‌هایی است که من بارها در مناظرات به آن اشاره کردم؛ چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و برنامه.  

پزشکیان با بیان اینکه در تنفیذ و تحلیف برای من نوشته بودند نقد کنیم، تاکید کرد: من می‌دانم چقدر مشکل داریم اما به خودم اجازه ندادم در مقابل خارجی‌ها عیب‌ها را بگویم.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز ما از نظر علمی و مدیریتی کاملا قابل دفاع است، خاطرنشان کرد: هر کس به چشم‌انداز نگاه کند دوست دارد به آن نقطه برسد، سیاست‌ها برای رسیدن به آنجاست. بیایید به جای دعوا تلاش کنیم بر اساس چشم‌انداز عمل کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به صحبت برخی خبرنگاران در این نشست، گفت: خبرنگاران از مشکلاتشان در مسکن و معیشت را گفتند، خیلی‌ها مشکل دارند. اگر بنا باشد مشکلات را بشماریم شاید خیلی‌ها ناامید شوند.  

پزشکیان تاکید کرد: اگر هم‌قسم شویم و راه را درست برویم و با هم اختلاف نداشته باشیم می‌توانیم مملکت را با اعتقاد، باور، صداقت و درستی بسازیم.

وی با بیان اینکه ما افتخارات و دیدگاه های بزرگی داریم و اگر در جامعه مشکلی وجود دارد دلیل ٖآن خود ما هستیم، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می فرمایند اگر تقوا، اصل در جامعه باشد، هلاکتی هم نخواهد بود، ایشان همچنین می فرمایند اگر جامعه مشکل و گرفتاری دارد باید خود را ملامت کنید چرا که همیشه به دنبال عیب جویی از یکدیگر هستیم.  

رئیس جمهور افزود: امیرالمومنین(ع) همچنین می فرمایند از اینکه به من توصیه و مشورت دهید تا حق را بگویم، خود را محروم نکنید. چرا که از کارخطا مصون نیستم. شماها هم عیب ما را بگویید.  

پزشکیان خاطرنشان کرد: من و شما هیچکدام مبرا ازعیب نیستیم. البته از ابتدا همه دولت های گذشته به وفاق تاکید داشته و می خواستند برای کشور کار کنند. اما اگر قبله را ببینیم و پشت آن امام نماز بخوانیم به هدف خود می رسیم. مشکل این است هر کدام ساز مخالف می زنیم. لذا باید ابتدا اختلاف های خود را حل کنیم.

وی با بیان اینکه  برای تشکیل صنف خبرنگاری، به شما کمک می‌کنم، گفت: حق و عدالت، چپ و راست نمی‌شناسد، مذهبی و غیرمذهبی نمی‌شناسد، شناعت عده‌ای باعث نشود که شما از راه حق و عدالت بیرون بروید.آنچه لازم است بگویید تا به شما کمک کنیم. اگر بتوانم، بی‌منت آن کار را خواهم کرد. اما اگر شدنی نباشد، با شما در میان خواهم گذاشت.

پزشکیان تاکید کرد: وظیفه ما در جامعه، برقراری حق و عدالت است، مردم از ما ناراضی هستند زیرا از حق و عدالت حرف می‌زنیم اما ناعادلانه عمل می‌کنیم، استخدام می‌کنیم، پست می‌دهیم و ارزش قائل می‌شویم.  

رئیس جمهور تصریح کرد: پیشنهاد شد که برای وضعیت خبرنگاری و خبر لایحه‌ای بدهیم، اگر پیشنهادی دارید که ما باید کاری انجام دهیم، به‌صورت مکتوب به دست ما برسانید.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم دولت وفاق باشیم، جهت و قبله‌مان باید یکی باشد، تاکید کرد: باید دست از اختلاف‌ها برداریم. نگوییم این فرد از دولت رئیسی است و فرد دیگری از دولت روحانی، هر کدام از این افراد مزیت‌هایی داشتند و معایبی، دستاوردهایی داشتند و اشکالاتی، مشکل ما وحدت و انسجام است.

پزشکیان با بیان اینکه باید هوای مردم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مردم فقط آنهایی نیستند که با من هستند، مردم آنهایی هستند که در این کشور زندگی می کنند، در همه نقاط کشور.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم ایران باید باور کنند ما باید خدمتگزار آنها هستیم، گفت: نگوییم این فرد از دولت رئیسی است، آن یکی از دولت روحانی، اینها زبان تفرقه است. ما گفتیم دولت وفاق باشیم، هم آنها باشند و هم ما، ولی قبله و جهت‌مان یکی باشد.

کد خبر 1776194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha