۶ ماه ممنوعیت ورود به مسجد الاقصی مجازات «شیخ عکرمه صبری»

پلیس رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه تصمیم گرفت به مدت شش ماه از ورود شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی به این مسجد و صحن آن جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «خالد زبارقه» وکیل شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس اسرائیل تصمیم گرفت تا شش ماه از ورود خطیب مسجد الاقصی به مسجد و صحن‌های آن به دلیل سخنرانی و عزاداری برای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در ۳۱ ژوئیه در تهران ترور شد، جلوگیری کند.

زبارقه افزود: این تصمیم پس از کمپین گسترده افراط گرایان یهود علیه شیخ صبری در طول روزهای اخیر اتخاذ شد.

پلیس رژیم صهیونیستی هفته گذشته ساعاتی پس از دستگیری شیخ عکرمه صبری، وی را آزاد کرد و صبری را تا روز یکشنبه از الاقصی اخراج کرد.

زبارقه تاکید کرد: سخنان شیخ صبری براساس قانون اسرائیل، مخالفت به شمار نمی آید و طبیعی است که یک شخص در اندازه شیخ عکرمه صبری برای یک رهبر فلسطینی عزاداری کند.

شیخ عکرمه سعید صبری (۸۵ ساله) مفتی عام بیت المقدس و فلسطین از اکتبر ۱۹۹۴ تا ژوئیه ۲۰۰۶ بود. وی توسط یاسر عرفات منصوب شده بود.

محمود عباس، صبری را به دلیل محبوبیت روزافزون و ابراز آشکار عقاید سیاسی یک طرفه و دارای بار نژادی در ژوئیه ۲۰۰۶ از مقام مفتی عزل کرد و محمود عباس محمد احمد حسین را در ژوئیه ۲۰۰۶ به عنوان جانشین صبری منصوب کرد.

کد خبر 1776273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha