مرکز مطالعات تخصصیِ اهل بیت(ع) در نجف به نام امام حسن(ع)

مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) در نجف اشرف از موسسه‌های مهم آستان مقدس امام حسین(ع) است که وظیفه پژوهش و تحقیق و نشر معارف اهل بیت(ع) را برعهده دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) در شهر نجف اشرف یکی از موسسه های تاثیرگذار در زمینه پژوهش و تحقیقات و نشر معارف در آستان مقدس امام حسین(ع) به شمار می‌آید.

هدف این مرکز نشر اندیشه اهل بیت(ع) و گسترش علوم و معارف آنها در چارچوب احقاق حق سید الشهداء امام حسین(ع) است.

 مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) با اهتمام و توجه به گسترش اندیشه امام حسن مجتبی(ع)، با حرکت فرهنگی و علمی  در زمینه علوم و معارف اهل بیت(ع) در مجهز کردن کتابخانه اسلامی با کتاب و نشریه های سمعی و بصری و دیداری همگام و هم مسیر است.

 تاسیس این مرکز با تکیه بر اندیشه امام حسن(ع) انجام شد. کتابخانه این مرکز مجهز به ۵۵۳ کتاب به زبان های عربی، فارسی، اردو، انگلیسی و اسپانیایی است. این مرکز در پنج بخش تخصصی فعالیت می کند.

بخش اول: بخش تحقیق میراث حسنی است. این بخش به تحقیق و مطالعه میراث نسخه های خطی مرتبط با امام حسن مجتبی(ع) توجه دارد. همچنین در امر نظارت و جمع آوری نسخه های خطی حسنی و تحقیق و پژوهش فعالیت می کند.

بخش دوم: بخش تحقیق و مطالعات حسنی است. پژوهش‌ها، تحقیقات و مطالعات درباره امام حسن(ع) مورد توجه این بخش است، به طوری که نویسندگان با مطالعات علمی دقیق و تحقیقات بررسی شده کمک می کنند تا این مرکز هدف نهایی خود را در این زمینه محقق کند.

بخش سوم: بخش مجلات تخصصی است. انتشار و چاپ فصلنامه علمی و موضوعی به منظور نشر تحقیقات و پژوهش های تخصصی درباره امام حسن(ع) از جمله وظایف این بخش است. علاوه بر این ماهنامه مربوط به امور کودکان نیز منتشر می کند.

بخش چهارم: بخش رسانه حسنی است. اهتمام این بخش به جمع آوری همه امکانات صوتی، تصویری و طرح ها است. همچنین در پایگاه این مرکز و صفحه های ارتباط اجتماعی و شبکه های ماهواره ای و رادیویی اطلاعات فرهنگی و علمی درباره اندیشه امام حسن(ع) و اهل بیت(ع) و متون حدیثی منتشر می شود.

بخش پنجم: بخش شعائر حسنی است. توجه این بخش به برپایی و احیای مناسک و شعائر امام حسن(ع) در میلاد و شهادتش و سایر مناسبت‌های مربوط به کریم اهل بیت(ع) است.

کد خبر 1776794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha