شمیم کارآفرینی در بقاع متبرکه 

دوره‌های توانمندسازی طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه که پیرو فرمایشات رهبر انقلاب تدوین و اجرا شده استقبال بالای گروه‌های مختلف مردمی به ویژه بانوان را به همراه داشته است.

امین شعبانی، مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری تلاش برای رفع بیکاری را همچون دفاع مقدس دانسته و انتظار دارند مسئولان نیز با این نگاه نسبت به آن اهتمام داشته باشند. فرمایشات و تاکیدات مکرر رهبر انقلاب در این خصوص باعث شد تا طرحی با هدف توانمندسازی و توجه به اشتغال افراد کم‌برخوردار در بقاع متبرکه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: رهبرانقلاب بارها در سال‌های گذشته بر نقش اماکن متبرکه بر تولید و اشتغال خانگی و کارگاه‌های کوچک تاکید و در سال جدید نیز به نقش بی‌بدیل مردم اشاره و شعار سال را نیز جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند. در راستای این خدمت مقدس، سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال اخیر، طرح «شمیم خدمت» را تدوین و ابلاغ کرد که نتایج خوبی نیز در ارتقای کارکرد اجتماعی و نقش خدمت‌رسانی بقاع متبرکه درپی داشته است.

شمیم کارآفرینی در بقاع متبرکه 

شمیم خدمت؛ از آموزش تا فروش

مدیر اجرائی آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام با اشاره به اجرای برنامه های متنوع بخصوص در حوزه اشتغال زایی و طرح ارزنده شمیم خدمت و اجرای این دوره توانمندسازی؛ آموزش اصولی را امری مهم برای تولید مطلوب و باکیفیت محصول برشمرد که موجب تسهیل در بازاریابی فروش محصولات می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: در دوره آموزشی «شمیم خدمت» این بقعه متبرکه، کارآموزان ابتدا با جزییات طرح که توسط حجت الاسلام والمسلمین جواد ترکمن، مسئول مرکز افق آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام برای کارآموزان تشریح شد آشنا شدند و سپس برنامه های کلاس‌ها عنوان و دوره آغاز شد.

شعبانی افزود: کلاس های متنوعی دراین طرح تعریف شده که کارگاه اصول خیاطی به عنوان یکی از اولین دوره های آن که شامل کشیدن الگو، راسته دوزی، سردوزی و... بود توسط سرکار خانم امینی متصدی کارگاه طرح شمیم خدمت این بقعه متبرکه برای ۱۵ نفر از خواهران منطقه، طی سه روز به صورت تئوری برگزار شده است و به مدت دوهفته بصورت عملی برگزار می شود. همچنین طی ارتباط گیری با مرکز فنی حرفه ای در مشهد، ان شاء الله درآینده نزدیک کارآموزان جهت شرکت در آزمون ودریافت گواهی مهارت معرفی خواهند شد.

شمیم کارآفرینی در بقاع متبرکه 

ارتقای کارکرد اجتماعی و نقش خدمت‌رسانی بقاع متبرکه 

وی در توضیح طرح شمیم خدمت تصریح کرد: طرح شمیم خدمت نتایج خوبی در ارتقای کارکرد اجتماعی و نقش خدمت‌رسانی بقاع متبرکه درپی داشته است. این طرح در سال جاری به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار بقاع متبرکه است.

مدیر اجرائی آستان مقدس امامزاده سید محمد علوی علیه السلام تصریح کرد: با توجه به تاکید حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید رحمانی، ریاست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه مشهد مقدس بر اجرای دقیق طرح شمیم خدمت، این طرح در سال جاری به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار بقاع متبرکه خواهد بود. توانمندسازی افرادکم برخوردار و بهره مندان بقاع متبرکه، ایجاد نشاط فردی و اجتماعی با تقویت روحیه خودباوری، ایجاد حس تعاون، همدلی و مشارکت اجتماعی و ایجاد بستر مناسب برای تبلیغ عملی و غیر مستقیم معارف اسلامی از اهداف این طرح است.

وی افزود: طی برنامه ریزی دقیق انجام شده درراستای حمایت از تولیدات خانگی وکارگاه های کوچک بازارچه فروش محصولات تولیدی این تولیدکنندگان بومی هم بزودی دراین بقعه متبرکه راه اندازی خواهد شد.

کد خبر 1777170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha