اعلام فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد در شهرکرد

یادوخاطره ۷۲ شهید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نخستین عهدواره شهدای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گرامی داشته می‌شود که فراخوان این رویداد معنوی در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال‌وبختیاری، شناسایی و معرفی شهدای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور به نسل جوان همزمان با گام دوم انقلاب (اعم از شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای خدمت و ...) از اهداف مهم این فراخوان است.

ترویج آرمان شهادت در قالب‌های هنری، فرهنگی، رسانه‌ای، تأکید بر فرایند خلق و انتشار آثار فرهنگی هنری با موضوع ایثار و شهادت، تقویت روحیه شهادت‌طلبی در جامعه، به‌خصوص در میان هنرمندان و نسل جدید، تأکید بر نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در افزایش بصیرت افزایی در نسل جوان از دیگر اهداف این فراخوان است.

معرفت افزایی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت و ویژگی شهدا و ارزش زنده نگه‌داشتن یادشهدا، نقش و جایگاه بانوان در پیدایش نسل شهادت‌طلب، ثبت و ضبط خاطرات خانواده و همرزمان شهدا، تکریم و قدردانی از صبر و گذشت خانواده معزز شهدا، شناخت و انتشار خصوصیات منحصربه‌فرد شهدا در زندگی از محورهای این عهدواره است.

لازم به یادآوری است: متقاضیان برای شرکت در عهدواره لازم است به پایگاه اینترنتی bachehayemasjed.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام و تکمیل برگه‌های لازم، آثار، مستندات و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

این عهدواره در بخش‌های انفرادی، نمایشنامه نویسی، شعر، هنرهای تجسمی، گروهی و جانبی برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد ۱۵ آذرماه سال جاری تعیین شده، داوری آثار ۳۰ آذر و اختتامیه، تکریم خانواده شهدا و تقدیر از نفرات برتر دی‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

اعلام فراخوان نخستین عهدواره شهدای کانون‌های مساجد در شهرکرد

کد خبر 1777201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha