دو کتابخانه جدید در شهرستان نجف آباد احداث می شود

فرماندار ویژه نجف آباد گفت: دو کتابخانه و سالن مطالعه عمومی جدید در این شهرستان به صورت مشارکتی با اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان احداث می شود.

«موسی مباشری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه توسعه زیرساخت های کتابخانه ای در بخش مرکزی و مهردشت نیاز است، اظهارداشت: دو کتابخانه جدید در این شهرستان یکی در شهر دهق و دیگری در گلدشت بزودی احداث خواهد شد.

فرماندار ویژه نجف آباد با بیان اینکه کلنگ زنی احداث کتابخانه عمومی دهق همزمان با هفته دولت انجام می شود، افزود: این کتابخانه به صورت مشارکتی بین خیرین و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان احداث خواهد شد و مدیریت شهری هم در اجرای آن همکاری دارد.

وی به احداث سالن مطالعه کتابخانه ای شهر گلدشت اشاره کرد و افزود: احداث این مرکز فرهنگی نیاز به بخشی از زمین مدرسه حکیمه بوده که همکاری آموزش و پرورش در این خصوص لازم است.

مباشری با بیان اینکه بخش دولتی، خدماتی و خصوصی امکان ساخت سالن مطالعه را خواهند داشت، تصریح کرد: فراخوان اجرای چنین پروژه ای به زودی اعلام می شود و متقاضیان باید به اداره کتابخانه های عمومی نجف آباد مراجعه کنند.

وی صدور مجوز کتابفروشی، کتابخانه سیار و نمایشگاه سیار را بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داد و اذعان داشت: متقاضیان حقیقی و حقوقی مطابق با آیین نامه و دستورالعمل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر به دریافت مجوز خواهند بود.

فرماندار ویژه نجف آباد به پیش بینی طرح های کتابخوانی همزمان با آغاز مدارس برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: طرح دوستی با کتاب و کتابخانه در کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه های عمومی این شهرستان به تصویب رسیده که با همکاری مدارس اجرا می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح دانش آموزان بر اساس زمانبندی در کنار دوستان خود در کتابخانه عمومی نزدیک محل زندگی حاضر شده و با این فضاهای فرهنگی بیشتر آشنا می شوند.

مباشری یادآورشد: در این طرح دانش آموزان بخشی از زمان مدرسه خود را در کتابخانه سپری کرده و با این فضای فرهنگی و کتابخانه ای آشنا شده و هر کتابخانه نیز برای مهمان خود برنامه های فرهنگی و هنری نیز اجرا می کند.

کد خبر 1777327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha